Julpynt!

 
I alla fall har jag julpyntat här hemma idag.
..och jag som hatar julen! :-/
Men har man barn så får man ju ställa upp på skit ändå.
 
Jo, det är såklart jättemysigt med alla lampor och ljus,
men det är det ju för att det är mörkt och murrig överlag.
Självaste julen hade jag ju lätt kunnat tänka mej att leva utan!
..bara massa pengar till butikerna på "påtvingade" julklapps -och matköp.
Och för att inte tala om vilken påminnelse det blir för alla som är ensamma 
eller bara inte har alla vid sin sida som dom kanske önskade ha..
Näh, jag må vara bitter, men fuck julen asså!
 
..äh, tillbaka!
Jo, jag har ju som sagt julpyntat lite här hemma idag då.
Jag och ungarna! :)
..till och med har jag (och barnen) varit i källaren idag.
Heja mej, va modig jag var!!
Är verkligen livrädd för källare, men jag hade ju barnen med mej. ;)
Jag tänker att "folk" har lite mer överseende då, att "dom" inte
tänker hoppa på en mamma som har sina barn med sej. Eller!? 
..och så tänker jag att jag inte kan vara rädd när jag har barnen med, för
jag vill ju inte att dom ska få mina farhågor bara för att jag ibland är en mes. ;)

Och såhär blev det..
Bara mina stjärnor i fönstren i vardagsrummet som saknas.
Men det kommer Fräddan hit och fixar i morgon. :)
 

..och ni skulle sett mej när jag sprang omkring som en
jävla iller och letade efter min ljusslinga till balkongen. Gah!
Visste ju mycket väl att jag och Nicke plockade ner den, att han
virade ihop den och la den någonstans, så tillslut fick jag ju
ringa honom och fråga om han hade en aning om vart den låg.  ;)
..det visste han, typ. -Den ligger väl i städskåpet?
-Nä, jag har kollat där och den ligger inte där! Den ligger ju
ingenstans jöh! Erkänn att du har tagit med dej den i flytten eller nått..!?
-Näh det har jag absolut inte, jag har bara mina två egna..
-Aah, men va'fan, jag hittar den inte jöh! :(
-Näh men du får la fortsätta leta lite, jag hör av mej om jag kommer på nått. :)
Aa visst, vi lägger på och jag får panik på att leta!
Det är fan det värsta jag vet!
..hittar den fortfarande inte, och tillslut sliter jag upp städskåpet en
gång till och verkligen drar ut allt, och vad ligger längst in, längst
ner emellan massa annan bråte!?
Jo, min ljusslinga! ;)
Men va'fan, jag letade ju efter en låda! Men Nicke hade ju bara
virat ihop slingan så fint och lagt in den utan sin lilla låda. 
..så vi skyller på honom i alla fall! ;)
 
Nu sitter den i alla fall uppe hur som helst! :))
 
Nä, nu är det dags att stoppa sniglarna i sina
sängar och sen ska jag mysa med Sanna!
(..och fixa hennes klor) ;)
Sen väntar min säng också!
 
I morgon ska Thea till fotbollen och Tonni ska
hänga med mommo under tiden.
Sen är det bara att åka hem, duscha och mata barnen, packa
deras väskor, och sen kommer Fräddan. :)
 
Så tack och hej!
 
Mami
2013-11-30 @ 22:06:29

Bra jobbat, skam den som ger sig, du fick ju till det bara så fint till slut.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0