Sjukhus..

Det har varit två mindre roliga dagar här nu kan man säga..
Det började igår vid ett-tiden..
..jag och Nicke satt i soffan och kollade på film, plötsligt
kände jag mej lite konstig, typ matt och helt orkeslös i kroppen och bara
en liten stund senare började jag sluddra, kände hur hela min högra kroppshalva
domnade bort och plötsligt kunde jag inte röra varken armen eller benet. Just oförmågan
att röra mej höll väl inte i sej så jätte länge, men domningarna och stickningarna,
mysko syn, sluddrande tal och det usla balanssinnet höll i sej i flera timmar.
Till och med lyckades jag ramla ihop några gånger också och tydligen
käkade vi mat utan att jag minns en tugga så här i efterhand.. :-/

 

Nicke blev ruskigt orolig men jag lever ju i min lilla värld
om att allt går över eller att allt alltid löser sej..
..så han fick under inga omständigheter ringa någon jävla ambulans.
Överdrifter tänkte la jag. ;)

 

Men när balansen och synen inte var riktigt hundra i morse heller blev
jag väl tvungen att ringa till vårdcentralen. Och det känns ju bra när man ringde
dit och sköterskan man pratade med inte ens ville ta emot mej utan
"skäller ut" mej för att jag inte ringde 112 redan igår och säger till mej att åka direkt till akuten!
Så min teori om att "äh, det går la över" kunde jag tydligen spola ner i toa'n..
Så nu när solen äntligen var framme var det tydligen bara att åka upp och sätta sej på östra..

 

Sagt och gjort..
Min kära vän Helena hämtade mej och Nicke och körde oss till akuten.
Där fick jag beskriva vad som hade hänt, blev skickad på en skiktröntgen av hjärnan,
tillbaka ner på akuten, fick träffa en läkare som gjorde en
neurologisk undersökning som inte var helt hundra.
Så hon bestämmer sej för att en mer noggrant utredning bör göras och
beställer därför en ambulans som ska ta oss till Sahlgrenska istället.

 

En uttråkad pojkvän i ambulansen..
 
..men muppar man sej bara lite så kan man minsann få honom att le! ;)
 
..nu sitter vi på akuten på Sahlgrenska och Nicke är uttråkad igen. ;)
 
Sen kom "domen".. Dom ville lägga in mej!
..och jag fan nästan dog när jag såg vilken avd dom förde mej till.
 
 
Vet ännu inte så mycket. Inte mer än att
man inte kan utesluta en TIA. :-/
Så nu ligger jag här och vantrivs!
Vill så jävla mycket hellre ligga hemma i min egen
säng bredvid min älskade pojkvän!! :(
 
I morgon väntar MR och ryggmärgsprov.
Gaaah!
Jag vill inte! Tycker detta är skit läskigt! :(
 
Här ligger jag och min bärbara EKGmoj.. :/
Väntar på att dom ska komma in och göra kvällens sista
undersökningar nu så jag kan få sova lite sen.
 
Tusen, tusen miljoner tack till Helena och Majsan
som har ställt upp och kört idag!
Och oändligt massa tack min fina pojkvän för allt stöd! <3
Ni är bäst!!
 
 
Nä, dags att fråga personalen vad dom sysslar med..
..jag är ju svintrött!
 
Hej me er!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0