+ och -

Det var riktigt mysigt att komma tidigt till arbetet i morse.
Julfrukost, julmusik, levande ljus och mysstämning! :)
*Fint jobbat alla inblandade*
 
 
Det var minsann lotteri på frukosten också!
Och gissa om jag vann!?
 
..nopp! Jag vinner liksom aldrig något på sånt 
så man tänker inte ens "jo men kanske" längre. ;)
 
I alla fall, efter frukosten, eller mitt i den så var jag och 
Ida tvungna att sätta igång att jobba.
Köket skulle öppnas och allt skulle plockas fram och förberedas innan öppning.
Och sen flöt det på.. Jag kände runt elva att jag var bra
trött. Men tänkte inte så mycket på det eftersom jag faktiskt hade gått
upp jävligt tidigt. Det var liksom inte så konstig om man blev lite trött då. ;)
..men det var inte bara trötthet.
FAN!
Ett migränanfall spang ikapp mej..
Jag kände plötsligt att min hand domnade, sen armen,
tungan, läpparna och sen snurrade det till lite. Gah!
Jag gick in och ställde mej i frysen en stund, gick
ut, drack massa vatten och tillslut sa jag till chefen att jag
behövde sätta mej en stund..
Vilket inte var några konstigheter!
..inte från henne, men fan vad jag hatar att vara
slav under ett osynligt handikapp.
Det är ju så jävla jobbigt och "pinsamt"! 
Man är så rädd att inte bli trodd på, att folk ska
tro att man hittar på eller att man bara är lat.
..och jag klandrar fan inte folk.
Tyvärr! :-/
Och därför får man ju själv en klump i halsen när
man känner att man inte kan bita ihop längre. Gah!
 
Jag tog piller, satt en stund till och gick på för ett nytt försök.
..men det gick fan inte!
Till slut fick jag ge upp igen.
Gick fram till skiftledaren för att säga att
jag inte klarade av min uppgift, säga att jag behövde 
gå och äta men då hör jag mej själv stamma och tappa orden.
Helvetepirogmotorsåg!
Vet inte hur mycket han hann att uppfatta det eftersom jag gjorde allt
för att fokusera på att prata så "rent" som möjligt samtidigt
som jag försökte få med mej min bortdomnade arm i mina rörelser..
Gaah! Det är så jävla, jävla hemskt och pinsamt när det kommer bland folk! :(
..och helst på en ny arbetsplats. :(
 
Ja, jag fick ju gått ifrån, käkade lite mat och gjorde ännu
ett försök att gå på jobbet men det sket sej! :-/
..så tillslut blev jag hemskickad.
*Tack för förståelsen*
 
Men! ..som tur är så har jag sluppit huvudvärken detta anfall!
Och jävlar vad det är tacksamt!! :)
Obehagligt som fan är det men skönt att inte
huvudvärken kom på det också.
..orka bli sängliggandes i 1-2 dagar och spy som det värsta.
Nej tack!!
 
Så verkligen + och - på denna dagen helt enkelt.
Hoppas ni haft en dag med bara +! ;)
 
Nu har jag gnällt av mej så det räcker tycker jag. 
Kort och gott, Fuck "osynliga" sjukdomar/handikapp!
 
Hej me er!
 
mami
2013-12-17 @ 23:12:09

fy så tråkigt hur tog du dig hem?

Svar: Buss..?
Sanne Jensen

Madde
2013-12-19 @ 22:26:45
URL: http://madelli.blogg.se

A fyfan :-(
Blir orolig, är det vanligt att det domnar så??

Svar: Både ja och nej. :-/ Men nu mår jag bättre. ;)
Sanne Jensen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0