Mycket att komma hem till..

Stackars lilla maken som trodde han skulle komma hem och mysa med sin familj.
Det kunde han ju bara glömma. ;)

En stund efter mitt blogginlägg igår tyckte Tonni att det var tid att "kasta upp". :-/
Rätt i soffan.. Det är tur man trilskas med att ha filtarna i soffan jämt.
Så det var bara att skicka in ongen i duschen och kasta in filten, kläderna och mattan i tvätten.
Det är mitt i detta lilla projekt Fredrik kliver i genom ytterdörren..
-Välkommen hem Fräddfan, kom och hjälp till här nu!
Åh vilken fin och kärleksfull fru jag är. ;)
Men han gillar mej ändå!

Det var rätt lugnt sen, så jag tänkte att han hade orsakat den lilla uppkastningen själv.
Jag hade nämligen bara en liten stund innan fått säga till honom att ta ut fingrar ur munnen.

Middagen var ju plötsligt ordentligt uppskjuten i detta kaos så vi beställde hemkörning från Stabbe Pizzeria. (För övrigt den bästa pizzeria ever!)

Efter maten var det lugnt en stund också och jag har typ slutat vänta på nästa spya.
Är man magsjuk brukar det vända ganska fort..
Men sen så.. En till.
Men bilbanemattan blev ju tvättad i alla fall.

Tonni placerade jag i badkaret. Men sen kom inget mer.. :-/
Han fick sej ett glas lera innan vi la honom, och han har sovit hela natten. :)

Är lite förundrad över vad det där berodde på.
Var det så att första spyan var pga kräkreflexen. Men den andra..? Kanske satt det kvar något som störde kräkreflexen ytligare..? Men inte så långt efter plus att han hade ju faktiskt ätit och druckit efter det..

Nu får han lite filmjölk med blåbär i.
Vi får väl se.
Ingen annan känner något och han säger att han mår bra, och det har inte kommit ut något bakvägen heller så att säg..

Värsta äckelbloggen så här på fredagsmorgonen. ;)
Haha.

Idag har jag bara en lektion, men jag vågar fan inte gå dit..
Inte så kul om det är magsjuka, och så kommer den med besked i klassrummet eller på bussen typ. :-/
Nej tack.
Så det får bli hemmadag idag. Pust..

Sovmorgon idag var inte helt fel.
08:08 vaknade jag.
Tänk att jag ens kallar det för sovmorgon. Haha.
Man vänjer sej snabbt.. Hum!

Nu dags för en kopp te, sen en dusch. :)
Ha det gott och simma lugnt gott folk.

 

 

mami
2012-01-20 @ 10:27:50

Hoppas han e bra nu lillgubben kramar .




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0