Kanske dags för mitt bittra jag att träda fram igen ;)

Vad ska man säga..? ;)
Eller det är kanske inte så noga om man tänker efter, men nånstans får jag ju få ut allt som stör mej dagarna i ända. Som om jag inte hade nått bättre för mej.. Nä, kanske inte. ;)

Mycket har ju hänt sen senars kan man ju kanske förstå utan att vara med i mensa..
Så att uppdatera ALLA människor som inte gett upp hoppet om min blogg, är nog inte aktuellt.

Men jag är fortfarande jag, å det känns rätt bra får jag säga. ;)
Just nu njuter jag att vara hemma med min familj å inte ha några måsten. För jävla skönt får jag säga.
Men som allt annat är ju det oxå snart över...
Snart är ju vardagen å klänger en i röven.. *Pust*
Kanske blir det tillbaka till skolbänken efter alla jävla år utan den skiten, men det blir nog bra ändå. Kanske iaf..

Mitt nagelyrke har jag just nu lagt åt sidan, hoppas på att kunna komma igång så smått i början på nästa år. Men inget jag vet i nuläget, vilket oxå suger en smula..

Måste väl ta upp det ända alla pratar om just nu oxå då. (där mitt bittra jag kommer fram igen) ;)
Jag vill bara förtydliga att jag inte är ett känslokallt monster till att börja med.
Men detta med norge.. Det finns inget annat än att säga att det är sinnessjuk å obegripligt!!
Men är det det ända alla måste skriva om på facebook dagarna i ända..?
Det är väl inte så att ingen fattar att alla sänder dom en tanke å hyser agg emot helvetets nya anhängare.. Men missade alla att det sker dagligen i så jävla många andra länder..? Inte fan sätter jag eller någon annan deras flagga på visningsbilden på FB..
Nu råkar detta visserligen kanske beröra oss en smula lite mer. Det är ju ändå vårat grannland å i vårat norden. Å ja jag tycker det är skrämmande att sånt här kryper allt närmre oss. Men det är väl bara att stryka under att människan är ett vidrigt as.
Men alla pratar ju faktiskt ändå så ofta om att alla ska ha lika rättigheter å samma möjligherter å bla bla bla. Är det ändå inte lite då kanske dubbelmoral att bara prata om norge..? Eller är det så att jag kanske än en smula lite kall ändå..?


Nä dags att byta ämne känner jag nog..
Jag har fått mej ett nytt intresse, sitta på balkongen å lösa korsord. För jävla avkopplande får jag säga. Men tror att jag börjar bli en smula gammal.. Eller? Pensionärssport för fan. Haha!
Igår satt jag iaf i vanlig ordning på balkongen å löste mitt jävla kryss när jag hör hur det börjar små mulra lite lätt. *Mysigt*
Ropade ut min käre livskamrat som älskar detta väder, å sen stod vi på balkongen hela familjen. När det började avta en smula gick de andra in å jag välte blicken ner i krysset igen, när jag hör hur det kommer ett skyfall av dess like mot mej, ropade ut familjen igen, å då såg vi det fräckaste jag skådat regn messigt. Regnet stod som spön i backen å man såg hur det flyttade sej meter för meter allt närmare oss, å innan jag visste ordet av det så såg jag ut som om jag hade kommit ut ur duschen med kläder och krysset i högsta hugg. ;)
Min 4 ½ åring undrade vad alla dessa kraftiga möller kom ifrån egentligen. Så jag berättade om åskguden Tor som bor i asgård, och att ljudet vi hör är när kan slänger sin hammare. Hon blev bra impad att kan kunde kasta sin hammare så hårt att alla hörde det. Sen kom ju frågan om det var långt till asgård, å vad svarar man på det, -nä det ligger la runt hörnet..? Nä, det blev en förklaring om att det när en bit. Thea avvaktade ett slag tills hon tittade på mej en gång till med sina vackra ögon å frågar om vi inte kan åka dit å hälsa på Tor å Oden å alla andra som bor där. En till sån där fråga som kan kännas en aning klurig att ge svar på. Nä min lilla snuttis det blir lite svårt, en dag kanske.. Ähm.. -Har du träffat killarna mamma..? -Nä dom finns igentligen inte, eller nått sånt typ kanske. Dom är asagudar å det finns massa gudar som olika folk väljer att tro på,  ingen vet vad en gud egentligen är.
Hon nöjde sej bra med det svaret. En stund.. Sen började resten, nått som för mej känns en smula kämpigt att min "bebis" vet nått om. -Men om dom är gudar så kommer vi ju dit en dag när vi dör mamma, är Charlie i asgård nu då. (Vårat marsvin som dog för ett tag sen)
-Det är det ingen som vet Thea, vissa tror att man inte finns alls mer när man dör å andra tror att vi föds på nytt här, å några tror att vi kommer till andra uppmålade fantasiplace som ingen jävlen någonsin sett eller kommer kunna berätta om. (Ja jag kanske hade lite andra ord i samtalet med min dotter..)
Thea säger då att hon tror nog allt att vi alla ses en dag nån annanstans, kanske i asgård kanske bara i himlen å att vi alla ska dö en dag.
Öööhm, jo korrekt, men hur fan vet hon det egentligen. Klok unge det där ;) Haha.

Ja då var det oxå sagt, å nu ska jag ta mej en dusch å sen kommer Määääd som jag inte sett sen allt för länge. Kanon kul.
Å ikväll kommer Majsan å Emma med nån form av överraskning. Det ska bli spännande å se vad idioterna nu har hittat på. <3

Ha det gott alla övriga nötter. :)

Määäd
2011-07-25 @ 18:41:16
URL: http://madelli.blogg.se/

Jag ger aldrig upp din blogg ;)



Har lagt upp ett litet tack på min blogg till dig och en pinsam pose på mig och naglarna haha (kan lixom inte, inte visa upp ditt konstverk).

Shit jag måste träffa din dotter, hon verkar ju hur skön som helst ;)



Vi får se till att hitta på något efter bröllopet du och jag, vi måste skaffa nya minnen för fän!



Jag är sjukt glad för din skull gumman :D

Lövi

Määd
2011-08-13 @ 15:04:29

Uppdatera dååååå =)

Jag skulle förövrigt åter igen behöva er adress då jag inte tänkte på att jag skulle behöva den efter inbjudningskorten, meeen det är ju fler kort som jag behöver skicka snart då vi fått bilderna från bröllopet.

Köss på daj min mupp




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0