50 dagar kvar till BF !!

Japp.. Dagarna går visst här trotts segheten.
Snart är han här min lille son. :-D Å det är den tanken som ändå får denna grav att inte kännas helt piss. Snart så, snart ska Thea få bli stora syster. Å hon kommer bli världens bästa stora syster tror jag. Tror hon kommer att känna sej så stor å duktig. :-) Det ska bli så kul å se. Men hon är ju ändå alltid min lilla flicka. Å man får allt se till att inte bli som vissa andra som skaffat barn nummer två, å sen glömmer bort den första dom hade. Nej, det ska aldrig ske här inte. Thea är min prinsessa oavsett om jag får 100 barn till. Ska absolut se till att behndla mina barn lika. :-) Visst kan man undra ibland vad man gett sej in på, dom där dagarna som ens lilla prinsessa förvandlas till ett litet troll som inte alls fick med sej sina öron, eller den där lilla sketongen som hör precis vad man säger, men bestämmer sej för att lägga upp ett flin å springa där ifrån. *Grr* Men det är sånt som tillhör, å som ALLA föräldrar upplever. Men ack så fult det är att erkänna att det inte alls är kul att vara förälder HELA tiden. Jag älskar att vara mamma, att skaffa barn är det bästa jag någonsin gjort, å utmaningen gör det hela roligt, men som sagt, man är inte mer än människa å ibland blir man trött å irriterad, å det blir barnen på oss föräldrar oxå. Haha, det räcker ju att bara se tillbaka på sej själv.. Det finns ju ingen som man kan hata så mkt som den man faktiskt älskar mest. Å jag å min mamma älskar varnadra massor, å min mamma är min bästa vän idag. Men oj vad vi har haft våra stunder, (å kan fortfarande ha) men det är ju det som är så fint egentligen. :-D För att hata måste man älska. Å jag älskar min mamma massor. :-D Å min fina lilla dotter är hela min värld, å det kommer min lilla Tonni oxå å bli, det är jag hundra på. :-D

Fredrik har ju oxå sin del i mitt liv, å han har verkligen kommit in i mitt liv å tagit mitt hjärta med storm.. :-D Han är så underbar å fin asså. Hade aldrig kunnat drömma om en man som han. Han är inte bara den jag vill dela mitt liv med av kärlek, han är oxå min bästa vän. Har aldrig känt en så äkta å ren kärlek för någon innan. Han gör mej så varm å lugn. Det är inte klokt egentligen, men innan jag träffade honom var allt stressigt JÄMT, men så kom han hit fredagen den 4:e April -08 och efter det har jag inte haft många bekymmer alltså. ;-) På den korta tid som vi har varit tillsammans så har det hänt så himla mkt.. Vi ska snart ha barn å jag älskar honom så djupt. Han är en så fin far till Thea. Han gör så mkt för denna lilla varelse. Å dom är så fina med varandra. Han är vad jag skulle kalla den perfekta mannen och pappan.


*Det finaste


Nää, han är kanske inte biologisk, men vad är en pappa på ?? Den som bara "pippat" till sejj ett barn å som sen inte bryr sej ett skit, eller den mannen som finns varje dag, som ger all sin kärlek, tröstar, å uppfostrar ?? Lilla Thea kommer alltid få veta hur allt ligger till, å jag vet oxå att hon älskar Fredrik som sin far. Hon går till honom precis lika ofta som till mej, hon blir helt överlycklig när han kommer hem från jobbet, å hon älskar att åka iväg å gå på Allum med honom ensam. För Thea är Fredrik precis lika mkt som jag är, å det är ju så vackert. :-D
Den biologiska har inte haft sitt barn sen den 21:e mars -08, de vill säga, snart ett år. Å på denna tid har han sett henne i typ en timme.. Han var dock inte speciellt intresserad av henne under den tiden.. Han satt med mej i köket, å under typ 10 minuter satt han med Thea på hennes rum.. Han sa oxå till Thea att han skulle komma ner en helg i månaden, och detta var den sista helgen i september och han har inte synts till en ända gång.. Han har under den tid frågat nån enstaka gång hur hon mår.. Och för typ två veckor sen skickade jag upp 3 st dagiskort på Thea. Den ena av Theas farbröder var den ända som tackade, Theas biologiska farmor har inte sagt ett ljud, å pappan sa inte heller ett ljud på nästan en vecka, tillslut så skriver han på msn å frågar varför jag inte sagt att hans dotter har hans hår.. Men skojjar du eller ?? För det första så är snuttan allt annat än rödhårig å ska jag tala om hur hans barn ser ut ?? Det är väl upp till honom å ta reda på saker å ting. Å jag finns med på dom flesta sidor på nätet, å min blogg är inte okänd heller, det finns asså MASSA ställen där han både kan titta på Thea å läsa om henne.. Blir så trött. Dom övriga i den familjen har inte sett Thea sen vi var i sthlm när Farmorn fyllde år den 13:e oktober -07.. Å det har inte kommit  många hälsningar där ifrån på den tiden. Det är så man blir rädd.
Jag skiter faktiskt i vilket egentligen, det gör mej bara ledsen att man kan behandla en så liten å underbar människa på det viset, men där är ju på dom själva det kommer att slå tillbaka. Vi har det ju toppen ändå, Thea har världens finaste pappa å världens finaste "farmor" å "farfar" !! :-D

Iaf..
I lördags hade jag ju min lilla deppdag, å i söndags tog vi det bara lugnt, med lite packande å sen en middag hos mina svärföräldrar. Så helgen var bra. :-D I måndags gick jag med snuttan till dagis, å sen gick Mia å hämtade henne. *Tackar* Mia gick sen hem en sväng å sen kom hon tillbaka å umgicks. :-D Å i tisdags lämnade jag snuttan igen, å sen kom Mommo å hämtade. Mommo stannade även denna tisdagen på fika å lite pippi titande. Thea var så riktigt gosig på sin mormor. *Gull* Men igår när jag skulle lämna henne, så kom jag inte ur sängen tackvare min värk. :-( Så Thea fick vara hemma. Å det var la lika bra det för snuttan hade lite feber sen under förmiddagen, men den gick över sen.
Mia kom förbi runt 12 oxå.. Vi satt å, hör å häpna, kollade på pippi å mös lite. Sen gick hon runt tre-frya. Å sen kom mannen hem. :-D Lagade mat å slappade. Å idag, ja jag sitter ju i soffan som vanligt å försöker underhålla min dotter på bästa sätt. :-D Men nu har hon fullt upp med att ta hand om sin bebis. (Ebba, min gamla docka) Hehe.


*Thea med mommos glasögon. Haha. Ser hon inte lite smart ut ongen ?? ;-)
 

*Pippimys med mommo


Nää, nu ska jag avsluta här.
Vi ska äta nått, å sen ska snuttan nana innan Gunilla å Göran kommer. För sen ska jag å älsklingen gå på föräldrargruppen. Får se vad min kära svärmor slänger ihop för mat idag. Tror det ryktades om korvstroganoff. :-)
Hoppas ni har orkat traggla er igenom denna hemskans långa text. ;-)
Å har ni det så kan ni ju ändå passa på å slänga in en kommentar.
Men skippa anonymiteten, det är bara pinsamt om nån trodde att jag skulle ta åt mej av en osynlig LITEN människa. ;-)


*Hon kommer bli en fin stora syster hon. Här har hon lässtund med Ebba :-D
mommo mams
2009-01-22 @ 20:30:27

Ja det var mysigt med Glass o pippi... Snart hittar hon nog nån ny favvofilm som vi får glo ihjäl oss på, hi hi sånt e livet, man måste kolla noga vet ni... nä nu ska jag spela lite Mahjong skitkul men svårt puss puss

emmeli
2009-01-23 @ 07:28:56
URL: http://castlewood.blogg.se/

Hej !!

Nu e jag här å kollar igen, saknar er ju !!

Thea blir vackrare å vackrare för varje dag !!

önskar jag kunde komma å krama er lite =)

Kramar från oss

Marita
2009-01-28 @ 17:55:46

Toppen snygga bilder du tar på Thea och resten av din familj.Jag röstar nog på att Thea är snyggast!

Du ett tips från en som tycker ni är bäst...ge inte "dårar och deras åsikter" luft,svara med tystnad då kan de inte "andas"

Lycka till med allt,Marita




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0