2022-02-27

Ja då tittar vi in här igen då, apropå ingenting!
Önskar så att jag höll igång bloggandet, men jag hittar inte
motivationen alls längre.. Jättetråkigt!
Men jag ska erkänna att jag inte ens "sköter"
min "privata" dagbok så bra heller. 
Jag som alltid har älskat att skriva.. 
Jag kan ju inte direkt skylla på tidsbrist!
Men jag skyller lite på min ME. 
Att skriva kräver ju ändå lite att man är med 
i planeten, och det är inte alltid jag orkar vara det. 
HAHA! Det lät som att jag hade ett val!
Ja om det bara hade varit så!!
EDS'n gör ju inte en jättekvick heller. 
Att ständigt leva med värk i kroppen gör ju 
att man blir både trött och orkeslös. 

 (Eds - Ehlers-Danlos Syndrom)
 
Ni som vill och har intresse av min sjukdom,
googla det och läs på. Eller det är väl kanske 
mest mina nära som har något intresse 
av att läsa om vad jag har att brottas med varje dag. 

Det är ju så sjukt när man kommer till någon inom
vården och dom frågar "har du några sjukdoma?"
"Ja jag har: EDS, ME, Fibromyalgi,
Generaliserat Ångestsyndrom, Endometrios,
ADHD och Depression. Det är nog bara det..eller
förresten, jag har problem med gallan också.
Den väntar jag på att då operera bort.
Sen kräks jag 8 av 10 ggr då jag äter, för att
något verka gått snett efter min GBP.
Men det ska dom kika på när dom tar bort gallan.
Jo, sen ha jag problem med mina halsmandlar också.
Och där väntar jag också på operation. Ja det var nog allt."
Haha! Gissa om dom stirrar! 
"Jaha! OJ! Du har verkligen fått allt!"
Japp! Det har jag! Så det så.
Och så undrar jag varför jag inte orkar hålla igång
bloggen, och annat med för den delen.🙄
Men att gnälla är inte riktigt min melodi. 
Så då biter man ihop, och även det tar ju såklart. 

Ja, från det ena till det andra då..
Min ena kisse har fått flytta!😥
Det blev stökigt i kattgruppen för några veckor sen. 
Eller det har varit lite spänt mellan Edith och Siri ett bra tag, år. 
Men för några veckor sen hände det något och det
slutade tyvärr i tumult och kaos. Edith fick panik
flera ggr om dagen, sprang för sitt liv, skrek och
både kissade och bajsade ner sej i farten. Usch!
Det var hemskt att både se och höra, och jag
förstod ganska snabbt att jag tyvärr var tvungen
att ta henne härifrån. Bort från både hemmet och katterna. 
FY FAN vad det gjorde ont!! Det var fan inget enkelt beslut. 
MEN, hon fick flytta hem till min mamma, vilket 
gjorde det hela liiite lättare. Lättare så tillvida 
att jag vet att hon har det bra, jag får bilder och filmer 
på henne varje dag, och jag kan hälsa
på henne när helst jag vill!!
Jag vet att hon kommer få vara ensamkatt, vilket 
visat sej var precis det hon behövde. 
Hon är en helt ny liten tjej sen hon flyttade. 
Hon är glad och mår toppen. 
Hon busar som en liten kattunge,
spinner som det värsta och mår allmänt gott!
Här lekte hon knappt och spann bara lite då och då. 
Men som sagt, nu är hon helt tokig!😻
-Tack mamma för att du tar hand om henne så bra!❤
 
Mystjejen!😻
 
Och jag har även märkt skillnad i min kattgrupp
sen Edith flyttat. Dom känns både lugnare och
tryggare på nått sätt. Som om det 
var någon spänning i gruppen som nu försvunnit. 
Så Edith' tragiska flytt var ju det bästa för alla fyra. 
Även om det skär sönder mitt hjärta att hon inte länge är kvar. 

Mina finingar i tröjor från @kattgarderoben på instagram. 
Kika gärna in hos henne. Hon syr superfina kläder!

Nä, nu ska jag avsluta, klä på mej och sen åka 
och hälsa på min svärmor med hela familjen. 
Tonni fyllde 13 år i förrgår så
vi får köpa med oss tårta till tanten
så vi kan fira Tonni lite. 
Vi hade förvisso kalas för Tompe igår 
men då var ju inte farmor med,
så då får vi åka till henne och fira helt enkelt.😁

Tack till alla som läser!
Kram på er!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0