2014-06-18

Igår blev det allt en riktigt bra och trevlig dag!
Jag vaknade i lugn och ro, gjorde mej i ordning,
kollade lite på tv. Men eftersom jag bytt
abonnemangsform och väntade på en ny Box
så började tv'n krångla en del igår, och strax
efter att bilden börjat bråka fick jag sms om
att min Tivo-Box fanns att hämta ut. :)
Så det var ju bara att knalla bort och hämta den.
Väl hemma igen var det bara att sätta igång att börja
koppla. Men det gjorde inte riktigt som jag ville. :-/
Jag fick egentligen till allt rätt men sladdarna var för
korta för att det skulle kunna stå som jag ville ha det.. Gah! 
Som tur var kom ju Andreas och hälsade på mej
innan jag fick ett frispel på alla möbler och sladdar! 
Så tillslut fick vi ändå till det rätt bra, så länge.
Tills jag fått köpt nya långa sladdar i alla fall! :)
 
Så så här fick jag möblerat nu..
Helt okej ändå, men det var ju inte så det
var tänkt så det känns ju alldeles fel.. ;)

När vi hade brottats klart med sladdar och
möbler så tog vi bussen ner till Partille och
knallade bort till deras nya lägenhet. :)
Eftersom dom flyttade in i förrgår så tänkte jag
att dom kanske behövde lite hjälp med att
komma i ordning igår då, men när vi väl kom
ner hade Anna och hennes kamrats dotter redan
kommit ganska långt och jag insåg rätt snabbt
att det inte fanns så där jätte mycket jag kunde
göra med mina onda händer och rygg. 
Jodå, men lite fick jag gjort ändå. ;)
Jag fick gosat med min gudson, lagade mat
och såg till att alla åt, diskade och tjötade lite skit. ;)
 
..och när jag kom hem stod det ett paket
och väntade på mej utanför dörren!
Tjoho!!! :))
Jag fick nämligen en idé i söndagskväll, sökte
i måndags morse på om det gick att
genomföra min idé, hittade och beställde. 
Var dock lite nervös att jag inte skulle hinna få
paketet i tid till det jag ska hitta på här. 
Men det gick ju ruskigt fort måste jag säga! :)
 
Att ge bort paket är bland det bästa jag vet! :)

Näh, nu är det allt dags att kliva upp, göra mej i
ordning, käka något och sen åka till arbetet. 
Har lite ondare än vanligt i högerhanden idag,
så det känns la sådär kul att jobba.
Inte för att jag inte vill jobba, men jag vill slippa värken!
Även om jag nu inte står och gnäller på jobbet
om hur ont jag har så känns det som att jag inte
kan göra allt jag vill eller i samma takt, plus att jag
vet att dom första vet och tar lite extra hänsyn till att jag har ont. Vilket såklart är jätte bra och jätte
gulligt, men man känner ju sej lite som en bromskloss.. :-/
Men i morgon ska jag äntligen få komma till reumatologen!! 
..så även om man egentligen knappt vågar tro
eller hoppas på att någon ska hitta felet och kunna hjälpa mej på bästa sätt så gör
man ju det lite i alla fall. 
Jo, lite hoppfull är man allt. :)
Men vi får se i morgon som sagt. 
 
Näh, hej me er! :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0