2014-01-28

..så vaknade man då 05:55 utav plogbilen som
kör som en galning på utsidan. :-/
Och jag som skulle fått sova ända till 06:13! :(
Men men, nu är man ju vaken så lika
bra att sparka igång dagen. 
 
 
*******************************
 
Besöket på vårdcentralen igår blev
inte precis som jag väntat mej..
..fast blir det någonsin det?!
Jag har liksom, sen några år tillbaka fått
sån där tråkig vuxenacne och har ätit antibiotika
emot det nu sedan början på september och
det är liksom fortfarande inte bra. :(
..och min ordinarie läkare tyckte att det fanns
ett annat läkemedel som jag skulle få prova
om detta inte var tillräckligt, vilket
det uppenbarligen inte är..
Men det tyckte inte den läkaren jag fick träffa igår. :-/
Nä då, han tyckte att "har man ADHD har man
en ökad risk för depression och det är en utav
biverkningarna på den medicinen" och "blir man
gravid så blir det allvarliga fosterskador på barnet om man äter den medicinen"
..okej?! Men jag ska inte blir gravid!
-"men det vet man aldrig, du är ju så ung". 
-Men jag har redan två barn och har precis
börjat jobbar och trivs liksom med det, så jo jag vet!
..och dessutom, depression?! Vad fan tror du
det är att gå omkring och se ut som en
15årig, dataspelande, Joltdrikande grabb när
man är 26år och tjej?!
-"Ja, jo, men.. du är ju så ung och du kanske vill ha fler barn. Man vet aldrig.."
-Ööh, jo! och det handlar om max ett halvår man ska äta den medicinen, och även om jag
"skulle ångra" mej så lär jag kunna vänta ett
halv år med att tänka tanken på att skaffa fler
ungar. Men det viktigaste av allt för att bli med
barn kan ju vara att man ska ligga med
någon också, och ursäkta mej, men jag lever inte med någon och springer liksom inte
runt i andras sängar. Så..?
-"Ääh, jo, men.. Jag såg i alla fall i datorn att
du varit på östra sjukhus förr förra veckan
pga att du hade svimmat?"
 -Jaa? Har det också med att du inte vill
byta min medicin eller?!
-"Nä, jag ville bara veta om du svimmat mer?"
-Ääh, nä.. Jag åkte ju till Sahlgrenska där
dom "åtgärdade" problemet.. (?) 
-"Okej, men jag vill nog ändå att vi tar lite prover. 
Men gaaaah!

Så inget medicinbyte blev det men däremot fick
jag agera levande nåldyna i 40 minuter..
5 stick och massa grävande för 2 rör. 
Ja jag är svårstucken! ;)
Och dessutom får jag lätt blåmärken, så att gå i
matsalen utan långärmat nu på några dagar är
ju inte ens att tänka på. Hahaha!
Men men, så kan det gå. ;)
 
Nu ska jag sätta lite fart här
så man kommer iväg till bussen i tid. 
Önskar er en skön dag i snöskitvädret! ;)
(Har inte ens kikat ut ännu men hoppas fan inte
det har kommit allt för mycket snö inatt!)
..men känner på mej att det är myyyvket mer
än vad jag tror eller vill. :-/
 
Jaja..
Hej me er! :)
 
 
Madde
2014-01-30 @ 23:10:44
URL: http://madelli.blogg.se

Asså sånt här är jobbigt. Har två vänner som haft stora problem med vuxen acne :-/
Antar att du pratar om roakutan eller hur den nu stavas?
Den har iaf visat sig vara jävligt bra mot det men fy fan va biverkningar man kan få:-O
Men man vet ju lixom inte, kan ju va så att man intr får någon biverkning alls?
Det värsta är när läkarna inte fattar att man lider av sitt problem!
Det är som en läkare sa till mig nyss.
Jag kom dit och va helt uppriven då jag verkligen nått gränsen av smärta då min skolios (som enligt sjukgymnasten förmodligen orsakat en nervskada) måste utredas vidare.
Då frågar idioten om inte jag provat voltaren???
Det är som att din läkare skulle skickat hem dig med en flaska clearasil?!
Anyway dom suger haha!
Man kan ju undra om dom bara inte orkar bry sig ibland :-/

Madde
2014-01-30 @ 23:11:39
URL: http://madelli.blogg.se

Asså sånt här är jobbigt. Har två vänner som haft stora problem med vuxen acne :-/
Antar att du pratar om roakutan eller hur den nu stavas?
Den har iaf visat sig vara jävligt bra mot det men fy fan va biverkningar man kan få:-O
Men man vet ju lixom inte, kan ju va så att man intr får någon biverkning alls?
Det värsta är när läkarna inte fattar att man lider av sitt problem!
Det är som en läkare sa till mig nyss.
Jag kom dit och va helt uppriven då jag verkligen nått gränsen av smärta då min skolios (som enligt sjukgymnasten förmodligen orsakat en nervskada) måste utredas vidare.
Då frågar idioten om inte jag provat voltaren???
Det är som att din läkare skulle skickat hem dig med en flaska clearasil?!
Anyway dom suger haha!
Man kan ju undra om dom bara inte orkar bry sig ibland :-/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0