2014-04-02

 
Go'morgon gubbar!! ;)
 
Aa nu var det några dagar sen jag skrev.. Men
det beror ju lite på att det just nu inte finns
så där våldsamt mycket att skriva om samt att
jag ju oftast använder bloggen för att vakna till
på morgnarna, vilket jag liksom inte behövt
på samma sätt det sista. :-/ 
 
Är ju fortfarande sjukskriven pga min svullna
och värkande höger hand. :(
Galet vad jobbigt detta är!!
..och det börjar bli bra påfrestande psykiskt att
gå omkring med värk hela tiden och inte ens
få svar på vad skiten beror på.. :-/
 
I måndags var jag i alla fall på Direct Röntgen
på backaplan och fick min lilla handen röntgad. 
Det gav (som väntat) ingenting såklart..!
Och nu hamnar jag ju så jävla dumt till hela tiden. 
Dels för att min ordinarie läkarr är på semester,
blodprovet visade inget och nu visade inte
röntgen något heller..
Och det var ju lite det vi hade räknat med också
eftersom att mina symtom i flera år liknar min
mammas sjukdom så väldigt mycket, nämligen
psoriasis artrit (samt Reumatism)
..och det syns sällan på varken det ena eller
det andra provet, utan man behöver
träffa en reumatolog såklart. 
Vilket det också var sagt, att han skulle skicka
remiss till reumatologen på Sahlgrenska, MEN
nu tycker han att vi ska avvakta någon vecka
till innan han tänker skicka remissen..! :-/
Gaah, jag blir fan tokig snart!! Varför?!
Jo eftersom det inte visat något.. Men det var
ju han själv som satt och sa att det förmodligen
inte skulle synas något men att man måste ha
gjort dessa steg för att "få" skicka en remiss,
och att han gärna såg att jag skulle få komma
till en reumatolog eftersom jag har så konstigt
ont samt att det är så många på min mammas
sida som har både reumatism och psoriasis artrit.
Men det hade han väl glömt av i måndags
när jag pratade med honom, igen. 
Blev rent ut sagt jävligt ledsen efter det samtalet.
Usch, man känner sej så jävla liten och är liksom
helt i händerna på någon annan människa. :-/ 
Så jag satte igång att ringa runt lite,
patientnämnden, en annan vårdcentralen
och till reumatologen då. 
Så nu har jag skrivit en egenremiss samt bokat
tid hos en annan läkare nästa vecka! :)
Bara att vänta och se vad detta ger. 
 
Näh nu har jag gnällt av mej lite. ;)
Dags att kliva upp och göra i ordning oss,
knalla till skola och dagis, sen hem och ringa
lite samtal och fortsätta göra ingenting..
Sååå tråkigt att vara sjukskriven!!
 
Jaja, sköt om er nu gott folk!
Hejsansvejsan! ;)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0