Sicken kille!

Jag hade verkligen räknat iskallt med att jag skulle få typ sju påsar med nerkissade kläder hem och att Tonni skulle ha blöja på sej när jag hämtade honom. Men icke! Ingen blöja på och bara tre påsar. :)
Min duktiga, duktiga kille!! <3

Och Thea var så duktig i morse! Inget tjafs om kläder och hon gick jätte bra hela vägen till dagis utan att jag behövde tjata en enda gång. :)
Så det blev minsann en liten uppmuntrings-medalj var när vi kom hem. :)

Tänkte på detta med att vara blöjfri..
När får man liksom säga att ungen är blöjfri? Efter en vecka, en månad eller helt enkelt direkt när man bestämt sej för att inte sätta på barnet någon blöja mer..?
Rent tekniskt så har ju Tonni varit "dag-blöjfri" i två dagar nu. Så hur gör jag om jag skulle få frågan om min son är blöjfri, ska jag svara ja då eller måste man liksom försvarar att man ryckte blöjan härom dagen och att det fortfarande är lite osäkert med svaret på den frågan?
Inte för att det egentligen spelar någon som helst roll, för jag hade nog svarat att han bara varit utan blöjan på dagtid i några dagar ändå. Men tanken slog mej ändå, när är man liksom officiellt blöjfri..

image description

Nu ska jag sätta igång med maten och snart kommer maken. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0