Nämen..?

Förutom mej och mitt ego så är sängen tom. :-/
Var är min lille pojk som alltid ligger här och tar upp mer plats än vad både jag och Fredrik gör tillsammans?

Normalt sätt så "gnäller" man när han ligger här och knör, så det är inte så att jag tänker gnälla på att han inte ligger här nu asså.. Man blir bara så chockad över att han faktiskt visst kan ligga i sin egen säng en hel natt, den lille mammegrisen.
Detta får vi allt belöna sen! ;)

Haha. Belöna.. Hur många tänkte inte tanken, "det är väl fan ingen hund hon har"..?
Nä, ingen hund inte, bara mina små sniglar. Och skillnaden är ju faktiskt inte jätte stor. Förutom att mina barn inte slickar av sina tallrikar, (eller ja, fick dom bara så..) dom ligger inte i en bur eller i en korg, (eller jo, hittar dom rätt ofta i sina lekkorgar faktiskt..) dom får inte torrfoder, (eller..? Kan cornflakes räknas..?) dom behöver inte trimmas, (än en gång Jo.. Tonnis hår växer på rätt bra och då åker trimmen fram..) dom är inte skotträdda, (oojo, Thea bara skrek på nyårsnatten för att hon tyckte det var skitläskigt..) dom behöver inte ha koppel, (joho, Tonni hade behövt egentligen.. Men så länge man inte släpper blicken från grabben så går det ganska bra..) dom fattar när man säger till dom, (eller va? Varför skrev jag så..? Nä, en hund lyssnar fan bättre..oftast) man kan muta med godis om det verkligen skulle knipa, (men det kan man ju med hundar också..)
..och en hund blir bäst om man berömmer heller än fy'ar, och så funkar barnen också. Så vad var egentligen den stora skillnaden..? ;)
Säg inte bara att barn pratar, det gör inte hundar, för då har ni inte träffat Kid. (Mammas ena hund)
Jag är ändå nöjd med barnen framför hund ändå får jag säga.
Fast en hund tjötar sällan emot en som barn kan göra asså..
Så skaffa er en hund så länge alla ni vacklande människor, skillnaden är ju som sagt inte så stor ändå.

Så för att återgå till dit där jag började så ska jag helt enkelt uppmuntra min lille gosse här sen när han har varit så duktig kille! -Bra Tonni, duktig kille! Här får du en godis! Såå ja, bra där! *Klappar honom frenetiskt på det lilla håret*
Japp, så får det bli.

Men nu ska jag kliva upp och väcka dom små och pipa iväg till dagis och skolan.
Ha en trevlig morgon.
Hej hej ..//San


 

mami
2012-04-05 @ 08:59:52

Ha ha hunden e bra för då kan du gå ut utan, dom går att lämna ensamma hemma, puss puss

Sanne
2012-04-05 @ 09:09:50
URL: http://ninna.blogg.se/

Hahaha! Där har du en poäng!

Fast barnen kan man ju faktiskt också lämna visserligen, men det dröjer ju ett par år om man säger så.. ;)

Madde
2012-04-05 @ 14:03:44
URL: http://madelli.blogg.se/

Haha då kommer du hata mig när jag säger att jag sytt om en gammal ginatricot tröja!



Den där med mudd på nedre kanten, jag hatar mudd på nedre kanter, så jag gjorde ett experiment med dessa två som jag aldrig använder ist för att slänga dem och så blev det tamefaan bra =)



Har du symaskin och en snarlik tröja som du är trött på så kan jag fixa en till dig määä ;)



<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0