VAB

Inget arbete, ingen skola, inget dagis..
..inga klockor som väckte!
 
Igår när vi kom hem var allt som vanligt,
vi fick av oss alla dessa jobbiga vinterkläder,
satte igång med middagen som vi sen unnade oss 
att käka i vardagsrummet framför tv'n. ;)
Plötsligt känner jag att min lille son var lite väl
lugn, gosesugen och lite tungt hängig. 
Kände på hans lilla panna och den var minsann
lite varm, och han hostade rätt rejält. :(
Så välkommen hem till oss jobbiga förkylning..
 
Gos med febrig gosse! <3
 
Är man lite sjuk så kan man faktiskt få komma
och lägga sej i mammas säng. <3
..men sovstilen?! Hahaha! ;)

 Tänkte när jag la mej igårkväll att någon klocka
behövde jag väl knappas ställa för att ringa
och sjukanmäla oss, barnen vaknar nog
runt sju i alla fall. Men icke!
Kvart i åtta vaknade jag.. Oops! 
Thea började ju 07:30 så dom undrade nog
vart min lilla Essi hade tagit vägen. 
Så samtal nummer 1 gick till skolan, 2 till dagis
och sen fick jag ringa arbetet och meddela
att jag inte skulle dyka upp idag. 
Nä för idag VAB'ar jag för första gången! 

Så här hemma står mys på schemat idag. 
..och Tonni har bestämt att vi ska gå ner
till Ica sen och köpa glass. :)
Såklart vi ska! Glass måste man ju
äta när man är sjuk! 
Så är det bara! 
 
(..och jag ska försöka fatta hur man gör på
Försäkringskassan.se när man ska VAB'a)
Men det löser sej säkert. ;)
 
Ha en skön dag gott folk!
HejHej. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0