Go'morgon gubbar!

Idag är det alltså redan onsdag.. 

Jisses vad veckorna springer iväg! :-/

Men men, då är det ju snart helg i alla fall.
Fast ska jag vara ärlig så ser jag inte
så jävla mycket fram emot helgen faktiskt..
Eller asså inte så, inte än..
Jag har ju liksom precis (förra veckan) börjat

jobba och jag trivs, njuter av allt som är nytt

och jag mår jävligt bra!
..så för mej är liksom vardagen än så länge

bara jävligt rolig, ny, spännande och härlig. :))
Men det som ska bli skönt till helgen är
ju såklart att vi slipper ställa några klockor
och att jag ska få vara med mina sniglar lite!
(För det hinner man ju knappt nu..)
Allt har sina för och nackdelar kan man väl säga..

 

..men igår slapp jag i alla fall stressa hem
från jobbet, hämta ungar och tänka på mat.
För när jag kom hem var ungarna redan hemma
och middagen stod på bordet! :))
Till och med tacos var det som serverades.
Himla gött var det!
Ja både maten och att slippa stressa för att hämta dom små, men goast av allt var att någon annan hade lagat mat och att jag bara fick komma hem, sparka av mej skorna och gå å sätta mej vid ett färdigdukat bord! <3
..och inte ens behövde jag diska efteråt. ;)
Toppen dag igår helt enkel!!!

 

Faktiskt fick jag satt upp julgardiner i

vardagsrummet, lagt på julfiltarna i soffan

och lagt på julduk i köket.
(Det var det som fanns hemma, resten ligger i källaren någonstans)
..detta gjort typ halv elva igårkväll. :-/
Och varför..?!
Jo för att alla andra la upp massa bilder

om att dom gjort så julfint hemma hela dagen igår..
Och jag har bara tänkt:

"Men jävla puckon, lugna ner er!!!!"
Men då talade min kära om att det ju för

fan är första advent nu på söndag..
Ooops!
Till mitt försvar, -Jag hatar jul!
Men nu har man ju sniglar som vill fria skiten

och vad vore man för en mamma

om man inte då ställer upp.
Men för mej är det bara ännu ett jävla jippo

helt till för att affärerna ska tjäna sjuka summor.
Men vad har man att sätta emot en sån stor

tradition som jul, så det är bara att gilla läget,

men ändå hålla det på en så liten nivå som möjligt. ;)

 

Nä, nu är det dags att sätta fart igen.
Sniglar till skola/dagis och jag till arbetet. :)
Ha en toppen onsdag!

 

Hej me er!

 

 
mami
2013-11-27 @ 10:39:34

Trevligt lyxigt att bara slippa allt, ang julen e det bara att gilla läget, det blir vad man gör det till, man måste inte följa flödet, stressen skapar man själv av för stora krav, ta det lite keno så löser det sig, puss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0