Plugg, plugg, plugg..

För första gången på hur länge som helst var vi i tid till dagis idag. ;) Ändå klev vi upp lite senare än vad vi borde gjort.. Fantastiskt får jag säga. Haha!
Det var nog för att allt kändes så bra i morse som gjorde att det gick så lätt.. :-/ Barnen sov till halv åtta, (Thea fick jag väcka) så jag hann duscha och göra mej klar i lugn och ro och sen var det bara att ta en snigel i tagen. Himla smidigt! ;)

Nu får vill hålla tummarna för att Tonni fixar detta med toalettbesöken idag. Jag gissar dock på några olyckor, men det tillhör ju så här i början. ;)
Hemma går det jätte bra, bara man påminner honom emellanåt. Men på dagis är det nog svårare att känna efter själv och för fröknarna att komma ihåg att påminna.
Tänker att det nog kommer att gå bättre för varje gång han kissar på sej också, eftersom han tycker det är så obehagligt varje gång han blir blöt i fillingarna. ;)
Men han är ju lite för lik sin mamma med bekvämligheterna, och det är klart att det är bekvämt för honom med blöja så man slipper tänka på att man ska på dass titt som tätt. ;) Men det är bara att börja vänja sej. ;)

Sket i att gå till skolan idag. Kände att det är för mycket att göra. Saker som jag inte kommer kunna koncentrera mej på där. Så nu ska jag sätta igång med min berättande uppsats och sen ska jag fortsätta läsa om det blir någon tid över. :)
Så hej me er på en stund. ;)

 

Monia - mamma till Tuvalie
2012-05-31 @ 11:24:30
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Missa inte bloggvärldens största goodiebagtävling hos mig! Sponsrade priser värda över FEMTON TUSEN kronor! Här hittar du den och massa andra härliga tävlingar:



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0