Getingar!!

Asså jag må älska vädret och värmen, men helvete vad jag önskar livet ur getingarna! Jag är inte rädd eller springer iväg, men jag vill fan inte ha dom på min balkong, än mindre på mej.
Nu har jag liksom fått gå in från min balkong efter att ha viftat bort närmare tio stycken.. En stor jävel lyckades till och med flyga in under min klänning, men fick ut den lika fort, utan att bli stucken! *Pust*
...jag som ville sitta ute och plugga och njuta av det underbara vädret..
Så in i helvete störande!

Men nu har jag hittat nått som kanske kan funka! Det skulle vara helt fantastiskt om det kunde vara så här enkelt. :)

"Sommarens middagar kan lätt förstöras av att getingar tar del av maten. Det bästa man kan göra då, är att sitta stilla. Men vill du redan innan försäkra dig mot dessa oinbjudna gäster så är Vespo Zon perfekt.

Vespo Zon är ett upphängt getingbo i plast som endast genom sitt utseende håller getingar borta. Det finns alltså inget behov av spray eller gift och det är inte heller nödvändigt att bekämpa eller utrota getingarna. De håller sig helt enkelt borta och det är miljövänligt."

 

image description

Detta "getingbo" kan man köpa på Plantagen och Blomsterlandet. Och det tänker jag definitivt ge en chans! :)

*

Förutom mitt sökande efter getinghjälp har jag också fått packat min lilla resväska. :)
Fattar inte hur man alltid lyckas få med sej så jävla mycket..? Ska ju bara vara borta i två dagar, men ändå blir det alltid så mycket. Och då försökte jag verkligen bara packa ner det mest nödvändiga. Hahaha.
Jag lovar att jag säkert kommer att upptäcka när vi kommer fram att jag har lyckats glömma något hemma i alla fall. ;) Så är det ju alltid. Hahaha!

Nä, nu ska jag sätta på en kopp te och sen får jag väl sätta mej med böckerna och försöka få något gjort. ;)
Hej så länge!

//San

mami
2012-05-02 @ 16:42:09

Du kämpar mot getingar, o jag o mina grabbar får stå ut med huggormar, mötte flera idag "fy faaan" äckligt..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0