Otur..?

Haha! Nä, jag har aldrig upplevt att en specifik dag skulle medför otur mer otur än vanligt.. ;)
Inte denna fredagen den 13:e heller.

Det har faktiskt varit en himla bra dag idag. :)
Och så fyller ju min pappa år idag också.
Grattis på dej din gamle gubbe. :)


*Papi på sin 50 års dag 2010 ;)*

Freddan försov sej dock i morse, men det var ju hans otur och inte min. ;)
Men vi somnade om när han väl kom iväg. Eller slumrade ska jag väl säga.
Sen ringde Helena och fick mej att vakna till liv, trött som jag var idag..
Det blev som vanligt ett ganska långt samtal om allt mellan himmel och jord. ;)
Är så glad att jag har min "spypåse" ibland och jag älskar när hon är så smart som bara hon kan vara!!
Idén från denna kvinna idag kan kanske åter ge oss lite vind i seglet igen. :)
Vissa vänner ska man allt hålla hårt i!

Sen kom Fredrik hem typ tio-elva.. (?)
Minns fan inte vad klockan var. Haha.
Han var hur som helst på fint humör idag min lille man. :)
Han hade köpt med sej varm choklad från OKQ8, MUMS! och så hade han köpt wienerbröd också, inte heller helt äckligt kan jag lova! :)
Men vi är inte klarar än.. Nä det märks att min käre make kanske är ute efter något.. ;)

Här om dagen råkade jag nämligen paja mity bästa diadem, som jag använder varje dag, och måste göra eftersom mitt hår är i ett sånt vansinnigt fult mellanstadie mellan kort och "långt"..

..så mannen hade varit på allum och letat efter ett nytt.
Han lyckades hitta just det också! :)
Det är min smyg-gay till gulle man det! ;) Haha

Sen var det dags för lite vila och lite mys och bus efter vilan.
Därefter gjorde vi oss i ordning och åkte till sisjön.


*Mina barn och deras stackars mamma som försöker gömma sej ;)*

Det vore ju helt för jävligt om jag skulle stoppa mitt barnvagnsmissbruk på 29 vagnar, så idag är vagn nummer 30 (på knappt fem år) inhandlad. ;)

Mina ursäkter till ytligare ett vagnköp är faktiskt befogade denna gången. ;)
..och Majsan kommer verkligen att för första gången sen vagn typ två köptes, att jubla. ;)
Den "gamla" är nämligen en carena sulky som fan knappt går att köra.
Hjulen står mer eller mindre still..
Rent av en livsfara. ;)

Asså, mina barn är ju mer eller mindre förstora för vagn båda två men eftersom min lille gosse är "rätt så" hyper så är det inget att diskutera att inte ha vagn (i alla fall alltid med sej) till honom.
Thea är ju snart fem år och behöver egentligen verkligen inte latmansfordon. ;) men ibland efter dagis så är hon riktigt trött och gnällig, och hon har vid flera tillfällen det sista sagt att hon får väldigt ont i ena knät när hon går lite längre. (växtvärk?)
Men sen behövdes en ny vagn mycket på grund av mej, min dåliga tidsbedömning och min stress, plus att vi från och med måndag ska VARA på dagis typ en timma före vi i vanliga fall ens vaknat, vilket än mer kommer generera i stress och trötta barn.

Så det blev en gammal favorit i repris!
Baby Jogger, city mini. :)
En åkpåse fick man med också, vilket är kanon eftersom Tonni sover i sin vagn ute på dagis, och så fick vi letat fram Theas gamla ståbräda som hon hade på Tonnis bebisvagn.
Dock verkar det saknat ett fäste, så det blir till att leta efter det imon, eller i alla fall innan måndag!



Det var en spänd liten dam som somnade ikväll.
I morgon ska Thea nämligen få "användning" för sin ena julklapp från gudmor, (och jag min födelsedagspresent också)
Vi ska gå på Disney on ice!

Det är faktiskt första gången i mitt liv jag ska gå på det, och jag är nästan mer lycklig än det lilla barnet. ;)
Nä jag skojade bara.. det går nog inte. Hehe.

Thea var där förra året med gudmor och "gudmorfar", så hon vet absolut vad som väntar. <3
Och medan vi är där ska Tonni och fräddfan åka till faster Madde och Tant Rickard. :)

Nä, dags för soffläge, macka och juice med mannen.
Hoppas ni andra haft en trevlig "otursdag" också!
Vink vink.

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0