Min gode vän!

Sitter just i detta nu och samtalar med min kamrat Maria Andersson!
Samtalet är nu uppe i 3 timmar och 22 minuter, vilket inte är något ovanligt när vi samtalar.
Frågan är ju bara vad fan man har att säga när man ses typ 4 gånger i veckan och pratar typ 2 gånger om dagen i mobilen..

Men konstigt nog håller sej samtalen rullande hela tiden.
Det är samtal om allt från hur många gånger Tilly bajat på promenaden till hur man ska begravas dagen då man stämplar ut..
Majsan och jag är väl egentligen ganska "nyfunna" vänner. Fast nää, tiden springer visst lite fortare än vad vi hinner med, för nu har vi snart dragits med varandra i 8 år.


Denna bild är ej från i måndags om man säger så..
Kvinnan har fan hunnit med att vara med i sjukt många speciella ögonblick i mitt liv.
Tex, var hon med när min dotter tittade ut. Hon satt minsann till och med på första parkett tillsammans med min mor och farden.
Något sköterskan tydligen inte var så bekväm med.. HAHA!
Jag minns det som igår där jag låg och svettades och fick panik på filtjäveln som sköterskan då skulle täcka mej med då "publiken" hade full insyn i mej. ;)
Försökte skrika åt kärringjäveln att folket här har själva valt att vara med och dom får fan skylla sej själva om dom ser.. Ja där har du familjen Adams. ;)

Majsan var även med på Thea dop, och är Gudmor till trollet.
Det var även tillsammans med denna dam man fick idén, och faktiskt genomförde den, om att springa nakna på en jävla loftgång mitt på morgonkvisten.. Varför är ingen idé att ni frågar om...
Hon var en av dom sköna i gänget som firade min 18 års dag, och jag minns bussresan som en varm och härlig händelse trots att det var en kall och blöt novemberkväll, då hela bussen stod buss och sjung ja-må-hon-leva för mej och där vi tillsammans efteråt tog den ljuva stämman av Nationalsången. Alla på bussen förutom Nissen som körde bussen sjöng för glatta livet. Jag ska bara tillägga att mitt lilla "gäng" bara bestod av 5 pers av en fullsatt buss. Det var kärlek det!

Hon var en bland dom som kom upp till IVA när min son låg i respiratorn..
Majsan som inte har några egna barn har tålmodigt utsatt sej för dessa små monster fler än en gång, och till och med passade hon lilleman på sjukhuset för att jag och Fredrik skulle få gå ut och äta en bit mat på våran årsdag.
Majsan var även en av två som stod vid min sida när jag och Fredrik gifte oss.

Ja.. denna blogg skulle kunna bli för jävla lång om vi ska fortsätta..

För att ge er som inte känner Majsan en bild av min mystiska vännina så kommer här några väl utvalda bilder på damen.. Njut och döm!!

Här kommer Lisas favoritbild på Majsan..

Här är en bild på Maria när hon ska ut i vinterkylan och gå..

Jaa aa..??

Maria, ska du dricka den ölen också verkligen..? -JAPP!

Majsan, tycker du om denna blogg..? 


Ja det gör hon..
Mitt eget lilla riksmongo.
Men jag säger som katten Gustaf, -Ingen slår Odie, utom jag!

Nattinatt Majsan och övriga läsare ;)
Sanne
2012-01-07 @ 10:09:25
URL: http://ninna.blogg.se/

Lät min dotter titta på korten och läste bloggen för henne.

När hon ser första muppbilden på Majsan säger hon, -mamma, är det ett troll..?

-Nää det är ju Majsan

-OJ..! Hon ser lite konstig ut ju mamma..

;)

mammi
2012-01-07 @ 19:44:12

Goa Thea

Mäd
2012-01-08 @ 22:17:24
URL: http://madelli.blogg.se/

Så jävla skön

Majsan
2012-01-09 @ 08:35:01

Det är skönt att Thea har skapat ett visst kritiskt tänk, känner bara att ja blivit utsatt lite väl mycket på sistone.. "varför har du vitt hår" .. hrm.. haha nä men seriöst rolig du e, och då har du ändå utelämnat många gobitar ;) Aaa de e kärlek på detta iaf <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0