Jag visste det!

Jag är och har alltid varit emot detta med läxor!
Tycker inte att barn (framförallt) ska behöva vara i skolan flera timmar om dagen för att sen komma hem och fortsätta göra skolarbeten.
När ska barnen få vara barn och hur jävla kul tycker barnen att det är.
Och... tycker man inte att något är kul så är det bara ännu svårare att lära sej.

Som vuxen blir man förbannad på folk som "tar med sej jobbet hem", men det är tydligen okej att ta med sej skolan hem. :-/
Det kan aldrig vara bra att man aldrig stänger av jobbet/skolan.

Och nä, min sömn inatt blev helt fuckad..
Har typ vaknat en gång i timmen av att jag sagt ett namn på en politiker eller en uppgift som någon/något har, att jag sagt namnen på partier som ingår i alliansen.. osv..

Ja det verkade ju i alla fall som mitt och Majsans jobb igårkväll gav resultat, men detta får mej bara ännu mer att känna att läxor inte är nyttigt..
Det genererar bara till mer stress.
Jag har ju någonstans mitt i detta blivit så stressad över att jag måste kunna detta, så min hjärna slog aldrig av, utan fortsatte hela natten.

Som sagt, inatt kunde jag uppenbarligen det mesta, så nu när nattsömnen ändå pajades så kan man ju hoppas att det finns kvar om några timmar när det är läxförhör också..

"NEJ TILL LÄXOR"

Nu dags för frukost med familjen-halv-kass. ;)
Sen skolan och där efter välkomnar vi helgen! :)
Adjö!

 

Ansi
2012-01-27 @ 09:15:28
URL: http://vadstrom.blogg.se/

Du är duktig du, hejja dej!!



Krya på er å ha en go helg!



Kramis

Sanne
2012-01-27 @ 09:28:18
URL: http://ninna.blogg.se/

Tack! :)

mami
2012-01-27 @ 11:47:57

Ha ha natt pluggare lite fusk, dom andra har nog sovit bort sina svar ska du se.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0