Infomöte

Ja det var la spännande.
Massa information om lärarna, lokalerna, kurserna och blahablaha.

Skolan börjar då i morgon, MEN tydligen inte jag.
Nä, varför skulle något bara flyta på när det kommer till mej?!
Klart det inte gör.. Tröttsamt!!
Tydligen har dom nämligen varit så gulliga och petat in mej lite så där med armbågen, vilket då gör att jag ännu inte fått mina kurser, "offentligt". Så jag får minsann vänta ett par dagar innan det är dags för mej att börja.

Tror dom att det bara är för mej att sticka iväg hur som helst?!
Jag har ju liksom två barn som går på dagis, vilket betyder att jag ju behöver tala om hur vardagen ser ut så man kan anpassa dagistiderna.
Sen ska jag ju själv planera.. 
Plus att jag ju automatiskt pga detta kommer halka efter i kurserna också.

Åh vad jag njuter av skolans fantastiskt mänskliga sätt.. Gärna när man har så sköna erfarenheter i ryggen redan också. 

Äh, det är väl bara att gilla läget och fortsätta vänta. 
Vänta ja, inte helt min starkaste egenskap precis.
Nä, jag vill ju att allt ska ske i samma sekund som jag kommer på det! Och gärna helst igår! 
Jaja.. 

..fick ett jävligt pissigt samtal förut också.  
Mina rullande bollar verkar ha fallit ner i en liten grop just nu. INTE okej! 
Så nu får jag försöka putta upp dom på barnan igen. Vilket också innebär mer väntan..

Fan det är verkligen en utmaning för mej att vara just mej nu. Jag som HATAR att inte ha full kontroll och makt!  
Fast jag ska faktiskt erkänna att jag trots det inte känner någon hopplöshet. För nä, lägger mej är det sista jag gör. Jag stå fortfarande, och så länge jag gör det är min målinriktning mitt bästa verktyg! Det är inte stopp förrän alla dörrar är stängda och låsta, och det händer aldrig i min värld! Det är alltid någon som glömmer någon liten vädringslucka någonstans, och då gäller det bara att hitta den och ta sej in den vägen istället. 
Jag tänker aldrig ge upp! 
Nä, inte så länge jag bestämt mej och tror på det!
Du kommer alltid se mej gå förbi med rak och stark rygg!

Naj, inte bokstavligt.. För just ryggen och jag är inte precis bästa vänner. Den bråkar ju konstant med mej.. 
Ja det är nog ta mej fan min rygg bl.a som kommer tar kål på mej en vacker dag! 

Hur som helst..
Nu ska jag njuta av lugnet i en timme till innan det är dags att traska bort och hämta mina små mördarsniglar från dagis!

Hej så länge!

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0