Herre jisses!

Jag trodde att jag skulle smälla av när läkaren väl kom in i rummet, nästan tjugo minuter sen..!
Det kliver in en kort liten överstressad kvinna från utriket.
Jag kan inte riktigt säga vart hon skulle kunna varit ifrån, för utseendet gick inte riktigt ihop med brytningen.

Men för att sammanfatta det hela, det var fan inte det lättaste att begripa vad kvinnan sa!
Det hade nog förvisso inte gått att fatta vad fan hon sa även om hon hade talat med perfekt svenska för den delen heller. Det gick så in i helvete fort. :-/

Hon öppnade dörren, sprang mer eller mindre till stolen, att ta i tass var visst inget att tänka på.. hon frågade vad jag sökte för, frågade vad jag ville ha utskrivet och tänkte resa sej..
(Hon var så stressad och mån om att bli klar med mej så jag hade nog fan kunnat få henne att skriva ut det tyngsta dom hade..)
Men stopp! (läkarjävel) Nu får det hända något på riktigt här, jag är så evinnerligt trött på att sjukvården inte tar mej fullt på allvar utan bara skjuter upp problemen lite till hela tiden!
-Jaha vad ville du mer då? Vad söker du mer för?

Skojade hon med mej..? Test..? Nä hon var seriös.
Så ni som bara vill ha lite medicin utan att behöva medicinerna, ni kan ju alltid be om numret till denna kvinna.

Jag började med att säga att min rygg är ett helvete att tampas med varje dag, att jag har väldigt ont i mina leder.. Att det finns reumatism och psoriasis, både utanpå med även i lederna också, i släkten på hela mammas sida.

-Jajaja.. Man kan ta blodprov och röntgas för att få veta om man har det. Visar inget på röntgen eller blodprovet så har man det inte. Så jag skriver ut medicin och skickar dej en kallelse för röntgen.
(Att fatta allt detta krävde hög koncentration vill jag lova, och efter detta sagts var läkaren på väg att gå igen)

-Men asså jag skulle vilja att man fortsatte sökandet efter vad det är som gör att jag varit "sjuk" i över ett år nu.. Man kom ju bara till "mitten" på utredningen, och där avstannade det genom att man börja skjuta upp det med värktabletter bl.a.. Men det är väl inte humant eller..?

-Nejnej, jag skickar recepten och så kommer en kallelse för röntgen. Tack hejdå. (och där gick hon)

-Men mäh....! det är ju inte samma.. Det är ju två olika utredningar...

-Ja det kommer med posten. Tack.

Öh.. Aja.. Jag är inte förvånad.
Eller jo, jag blev jävligt förvånad över att hon bara tänkte skriva ut medicin utan att ens veta till vad egentligen..
Men ja, jag säger som jag brukar.. Svensk sjukvård..!

Över till något annat..

Idag har jag lagat kalops för första gången i mitt liv. ;)
Mömms vad jävla gott det blev! *klapp klapp*

Sen var det dags att ta tag i dom där trökiga läxorna. Borde gjorts i förrgår och igår. ;)
Så jag fick ta en livlinan, ring en vän!

-Majsan, tvinga mej med läxan!!
Ajemen :)
Vi tragglade och tragglade, antecknade och antecknade. Så sitter det inte imon så är jag efterbliven, eller så kommer Majsan bli en dålig lärare. ;)

Men politik.. Gah!
Visste ni allihop att man måste vara 18 år för att rösta?! Haha! Nähä!

Nä dags att sluta innan jag spelar över här nu. ;)
Nattinatt alla härligt trogna och anonyma läsare!

 

 

mami
2012-01-27 @ 17:31:27

Svensk sjukvård ett stort gapflabb




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0