Födelsedag

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Majsans 25års dag! :)

(Tandtråds-Majsan på våran "förfest" i sommras ;)

Stort grattis min käre kamrat!
Jag minns det som igår, det året vi fyllde arton..
Vad hände liksom..?!

Detta år är det år som jag och många av mina kamrater når fram till det man alltid pratat om som slutet. ;)
Och jag känner väl kanske inte längre att jag inte vill leva efter 25 års dagen..
Men att vi i år är 25 känns lite att ta i asså.
Jag känner mej fan inte som 25..!
Och nä, nu är jag ju att inte ens 25 år än, för jag har ju ganska nyss fyllt 24..
Så här knepigt blir det när ens mamma klämmer ut en sent på året. ;)
För fast jag och Majsan är lika gamla så är det ändå nästan ett helt år mellan oss.
Men hur som.. 
Jag är ju i alla fall inne på mitt 25:e år, och det känns fan inte så asså!
För jag minns när man var så där typ 14-15 år och såg en 25 åring, då tyckte man att dom var värsta vuxna..och så känner inte jag mej nu!
Jag känner mej alltså inte så som den bilden jag hade av en 25årign..

Jag som ändå har både "egen" lägenhet (och har haft sen jag var 17 år), två små "rara" barn, en man, utbildning, haft ett företag, och så vidare.. Men nä, jag känner mej inte som en "vuxen".
Inte den vuxne i alla fall.

Gör du det från och med idag Majsan?! ;)

Gah, nä, jag är nog fan livrädd för att bli helt vuxen.
Jag vill inte bli tråkig, trorr eller någon jävla moralkärring..
Jag vill alltid vara lite gálen och en måttligt tokig mamma. Och så länge jag är det så kommer jag aldrig bli helt vuxen. ;)
Herre..tänk om det bara skulle försvinna natten till min 25 årsdag. ;)
Dumdumdumdum..
Fast Helena som fyllde 25 år förra året är ju lika störd som vanligt. ;)
Så vi gör väl som alla andra, vi skjuter upp "bäst före datumet" lite tror jag. ;)

Just nu är barnen på dagis och jag sitter i min soffa och bara är!
Hur skönt är inte det då?! :))

Nu tror jag nog att jag ska slänga på en film i min ensamhet, för det vet jag inte när jag gjorde sist. ;)
Men först ska jag gå ner och kolla posten.

Hej hej!

 

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0