Barnkalas

Idag har jag och Thea varit på kalas hos granntösen.
Lilla My fyllde nämligen 4 stora år häromdagen. :)




Jag får säga att det faktiskt var ett ganska lugnt kalas trots 7 små troll.
Ja menar, bara mina två brukar kunna låta som ett helt dagis, så man övervägde ju nästan att skicka in Thea på kalaset ensam. ;)
Men som sagt det gick faktiskt kanon.


Snuttisen <3

Lisa och Fredrik hade ju styrt upp kalaste för jävla bra, så att det inte skulle eskalera. ;)

Paketöppningen löste My när hon fick paketen, vilket jag tycker är det mest humana mot barn.
Där har man direkt tagit bort stressen hos barnet som bara vill öppna alla sina paket som ska samlas på hög på ett bord först, och man själv tar bort frustrationen av ett tjatigt barn. ;)


Gooa Myspysan! :)


Ber min dotter stanna upp för ett fotografi.. Minen säger en del.. ;)

Sen var det korv med bröd till trollen och god kycklingsallad till dom vuxna som var med.
(Tur jag valde att gå) ;)
Sen glass med strössel och chokladsås. Smaskens det med. ;)
Fiskdamm var det också och sen var det "fri lek" i vardagsrummet. Lite disko.
Ungarna var helt genom svettiga.
Thea var knallröd i nyllet. ;)
Så där så jag tänkte dra iväg ett samtal till vägverket och kolla om dom behövde någon som kunde hoppa in som stoppljus en stund..

Sen var det hemgång. Två timmar, det var alldeles perfekt.

Tack för ett toppen kalas My, Lisa och FaboFede!


Tokongarna ;)

mommo
2012-01-07 @ 22:15:15

goungar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0