Lagt barn ligger ;)

Precis! ;)

Sniglarna sover sen typ en och en halv timme.
Och dom somnade på 2 minuter. :)
Jag är imponerad.

Vilken dag! :))
Fast många timmar utan varandra. Och nu när dom varit så gòa.
Eller nja, och andra sidan hade jag nog inte suttit här och varit så nöjd över mina troll om vi hade varit tillsammans heeeela dagen. ;)

Dom var i alla fall ruggit värda sina medaljer idag, och gissa om dom blev glada!! :)
Men ni såg ju vad fina dom var, och så fanns det ju choklad inuti också! :))

image description
Min stora duktiga och lyckliga tjej! <3
image description
Min fina stolta gosse! <3

Jaja, nog om barnen.
Fan vad min blogg har gått och blivit tråkig känner jag..
Barn, läxor, skola, barn, stress, dagis, läxor, städa, barn, läxor, stress, läxor, barn..

Ájá, det verkar ju gå hem i alla fall, för läsare har jag ju. ;)

Måste bara dela med mej av något jag gått och haft i huvud typ hela dagen..

Imorse när jag satt i skolan så såg jag att min granne hade skrivit på Facebook om ljud från grannar..
Asså det är inte första gången hon skriver om sina grannar på fb.. Lite onödigt kan jag tycka. Framför allt det inlägg som hon hade lagt upp igår kväll.
Tydligen hade någon här i huset vuxenkramats, och detta hade då hon skrivit ut på Facebook, att hon hade stängt av tv'n och lyssnat.
Ja onödigt är nog det ordval jag känner är lämpligt på detta.
Varför skriver man det på fb, och varför stänger man av tv'n och lyssnar?!
Det kunde ju ha varit jag och min man och i så fall hade det väl känt sådär ball att det stod på fb att någon sitter och lyssnar.. :-/

Man ska kanske börja förekomma innan man ligger så ingen annan hinner ut med info'n först.
-"Hej alla kära fb-vänner och grannar. idag ska jag och min man knulla!
Men vi har barnen hemma så det blir inte så jätte högt idag."
Ja det vore kanske något.. Sätta upp lappar i trappen också kanske.
Lika bra så grannarna hinner stänga av alla störande ljud och kanske poppa sina popcorn innan..
Ja jag blir fan störd på sånt..!
Skriva på Facebook varje gång grannarna gör något.. Vad är det liksom..?
Stör man sej på något kan man väl knacka på hos grannen och säga till..!?
Nä, då skriver vi på fb att grannarna borrar, spikar, knullar osv..

Det finns ett ordspråk som lyder, "man ska inte kasta pil i gummibåt"
Mm, kanske något att tänka på..
Det är konstigt nog bara en av sex i uppgången som skriver på fb, men vi kanske ska börja ha den dialogen allihop här.
Det skulle ju kunna bli spännande.
För här på övre plan händer det då fan inte mycket..! ;)
I dessa två lägenheter finns ju bara två "pensionärs par" och så tre små söta mördarsniglar också då. ;)

Oops där kom dagens spya. ;)
Men det är faktiskt irriterande..
Man undrar ju lite om grannen som skriver som hon gör tror att det är jag och kanske inte kan med att säga till, eller vill hon att det ska se ut som att det är jag, eller vill hon att jag ska hålla med om något..?!
Fattar inte varför man skriver det på fb annars när man bara har mej (av grannarna) på sin vännerlista.

Äh skit samma.. ;)
Nu tv, ljus, te och sen... Gissa..?! Läxor och sova. ;)
God kväll på er!
mami
2012-02-06 @ 20:39:29

Ja herrgud har mäniniskan inget eget liv o bry sig om, den kanske får igång sitt eget sexliv på att lyssna på andra,, ja ja den sista idioten e inte född än,, ha ha jöka på i huset vet ja, eller sätt på en rulle högt som fan så den får nåt att skriva om på fb.....

Sanne
2012-02-06 @ 20:43:15
URL: http://ninna.blogg.se/

Hahahaha!

Pensionärsgrannen
2012-02-06 @ 21:29:44

Kan inte annat än att hålla med! Nästa gång det är lajbans någonstans i huset, STATUSUPPDATERA!!! Och "Mami": Nä det är nog inte nåt roligt liv den människan har!

Helena
2012-02-06 @ 21:55:26

Mina grannar gnäller oxå på att man borrar kl 7 på kvällen :o Eftersom vi jobbar till fem o inte är hemma förräns 6 så måste man ju liksom det, regler finns ju för att man ska få ha sina rättigheter (o skyldigheter!). Tråkigt bara när man inte får ha lite kul i sängen utan att folk ska åsikter om det... :c

Sanne
2012-02-06 @ 22:12:35
URL: http://ninna.blogg.se/

Ja leva är man ju tvungen till, och en del måste man ju tåla när man bor i lägenhet..

Klarar man inte av ljud och rörelser så får man ju kanske flytta ut i skogen i något litet torp eller så.



..och som sagt, man kanske ska tänka på vad man själv gör eller inte innan man sätter igång och klagar/gnäller/facebookar..

Sanne
2012-02-06 @ 22:17:20
URL: http://ninna.blogg.se/

Fast ligglukta kan man ju faktiskt göra tyst..

Man får ju faktiskt tänka lite på dom som inte får sej nått..

Tja.. tänk om Fräddan hade hört liksom.. :-/



Då hade jag la vaknat av att det borrades mitt i natten..

(och där står Fredrik och gnider sej mot väggen med en borrmaskin i högsta högg. ;)

Den synen blir svår att sudda bort från näthinnan nu Asså.. Hua ;)

Freddan
2012-02-06 @ 22:52:33

Haha!!

Så bra!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0