Har jag mött Gud?!

Jag är absolut inte kristen men jag tror nog på något. Vad något är vet jag inte riktigt.
Men jag tror nog på ödet, meningen och att något högre "styr" över något form av vägledande.
Det är svårt att förklara utan att det låter som något religiöst trams.
Men skit samma.

Förut när jag hade rast så passade jag på att gå ut för att ta mej ett blås.
Det stod redan en man på utsidan och rökte när jag kom ut.
Det var en äldre utrikisk herre, rätt så sliten.
Jag såg honom och tänkte att det säkert var en alkisgubbe/uteliggare.
Och av någon anledning började vi prata med varandra.

Han var inte full, luktade liksom inte ens alkohol och han var nog ingen uteliggare heller.

Vi stod utanför biblioteket, så det var inte direkt solklart att jag gick på komvux eftersom det ligger nästan i andra delen av byggnaden.
Men från ingenstans frågar han mej vilka kurser jag läser just nu.
Jag reflekterade över att han frågade om något som inte var självklart, men det kanske bara råkade bli så..
Så jag svarade vilka kurser jag läser, och han frågar vad jag tänkt göra efter. Om jag hade kommit på vad jag ska välja för inriktning när jag läser vidare.
Jag skrattar lite och säger att jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor.
Han tittar på mej och ler, - men du är redan ganska stor och du har nog ändå en dröm, följ den. Det kan vara en bra idé du redan har. Och detta kan bli din genväg.

Jag började fundera lite på om "Nisse" var lite full ändå.
Och sen säger han något som jag blir ännu lite mer konfyst över.
Jag har nämligen på ett möte med en syokonsulent blivit erbjuden en webbredaktör utbildning. Något jag typ inte ens sagt till mina nära och kära eftersom jag inte vet om det är det jag är sugen på att bli.

Han säger nämligen då från ingenstans, -innan du bestämmer dej för webbredaktör utbildningen så ska jag ge dej lite tips. Du kommer aldrig klara den kursen om du inte förstår koderna "bakom".
Och så ger han mej en rad olika tips och förklaringar.

Jag tittar och lyssnar, men jag blir mer och mer förvirrad.
Hur fan vet han allt detta. Och då menar jag inte hur han visste hur en webbsite är uppbyggd, utan hur fan han bara visste saker om mej. Icke självklara saker liksom. :-/
Men jag frågar inte, jag lyssnar bara.
Och sen säger han, -detta kan bli en genväg till ditt egentliga mål. Tänk på det, stäng inga dörrar.

Sen enas vi om att det är för jävla kallt ute och vi går in.
Vi går in genom samma dörr precis jämte varandra, och väl inne så stannar jag upp i 2 sekunder gör att stoppa ner mina vantar, och när jag tittar upp igen så är mannen helt jävla borta.
Ingenstans var han..!

Vad var nu detta..?!
Detta hände på riktigt. För bara några timmar sedan. Vem var han, vad var han och vart tog han vägen..?!

Nu tror jag inte på Gud, så nä jag tror inte på riktigt att jag mött Gud över en cigg utanför porthälla.
Men jag kan heller inte förklara, det kändes bra skumt asså.
Var han någon form av "budbärare"..? Finns liksom ens sånt, och vem har i så fall sänt ut honom..?

Visst är det bra jävla sjukt!
Men ändå lite mystiskt kul, och det satte verkligen griller i mitt huvud. ;)

Hoppas ni fick en spännande läsning. ;)
Nu ska jag fortsätta med mitt.
Hej hej!

 

Madde
2012-02-09 @ 14:50:40
URL: http://madelli.blogg.se/

Nu när du är i detta frågande tillstånd så finns det en film som du bör se, det handlar om detta

"the adjustment bureau" heter den och är sjukt bra!

Mami
2012-02-09 @ 19:05:59

Det är bara att ta till sig att det finns saker som aldrig kan förklaras,,, ta det som ett omen....

Granntanten
2012-02-09 @ 19:29:26

Gå utbildningen!

Sanne
2012-02-09 @ 19:35:12
URL: http://ninna.blogg.se/

Säger du det för att du tror att det ger bra möjligheter till jobb sen eller för att mötet var lite "övernaturligt", Lisa? ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0