Gårdagen.

Ja det blev allt en himla bra dag igår.
Jag fick skakat av mej såna där läskiga parasiter som man önskade man aldrig ens skulle fått i sin päls från början. Men det är ju inte alltid lätt att se vad det är för skit som döljer sej under de vackra blomsterna på ängen.

Ibland är man bra naiv, och ibland håller man bara kvar vid något en aning för länge för att man är van vid att något brukar vara i ens liv.
Men vissa parasiter tycker ju faktiskt inte om ENS barn och andra parasiter skadar ens barn, så det är ju bäst man håller lite koll på vad det är man håller lite för nära.
För mina barn är ju faktiskt MINA barn och MIN plikt! (Och Fräddans också då)

Det vore ju för jävla dumt och tro att ens vänner som själva valt att involvera sej i barn egentligen vill. Och det vore ännu mer naivt att tro att folk skulle se barnen som egna individer utanför den relation som vännen möjligen har/hade till mej.
Nä det vore som sagt bara naivt.

Så därför var det svårt att se någon som helst förlust i att missta dessa parasiter.
För mina små sniglars skull så kändes det faktiskt som det ända rätta.

Jag upptäckte också att folk verkar ha en smula problem med att se det som är.
Man vill väldig gärna säga att det är tråkigt att någon inte står för det den tycker, att det är dåligt att människan inte är ärlig osv.
Men jag undrar om det är något man säger bara för att inte själv tappa ansiktet. Med tanke på att det är just ärlig jag har varit när jag talat om att jag och mina barn känt på ett visst sätt, och att jag har stått för det jag sagt när jag sagt det jag sagt.
Så hur folk är funtade. Jag det är ofta för mej en gåta.

Att vara oärlig betyder ju att man undanhåller sanning och att inte stå för det man tycker/sagt det är ju när man slingrar sej, säger att det inte riktigt var så man sa/kände.
Så ja. Folk..!

Det är en aning pinsamt tycker jag att vuxna människor inte klarar av att man säger till dom hur man känner utan att dom ska starta värdens liv och säga upp vänskaper hit och dit. Nu var det verkligen lika bra det. För genom att bara säga bu, så kom visst en helvetes massa pajer flygandes.
Men det är faktiskt inte mer att göra än att skämmas å deras vägnar.

Jag fick mej också ett gott skratt igår när en vilt främmande karl i kjol skriver till mej på FB. Haha.
Jag har aldrig skämt så mycket för någon annans skull någonsin som jag gjorde igår.
Han skrev nämligen från sin frus FB för att jag varit taskig mot hans frus tjejkompis! Haha. Jag trodde det var ett skämt.
En "man"/pappa som lägger sej i och skriver till någon han aldrig ens träffat. Det var rart må jag säg! ;)
Sen skulle gossen minsann försöka kasta en sån där tom paj om hur elak jag är som kallar mina barn för mördarsniglar.
Oj var det det bästa gossen kunde slänga ur sej..!?

Jag personligen tycker det är rätt charmigt när man kan kalla sina barn för något som inte alla andra kallar sina barn för, och när man gör det med glimten i ögat. ;)
Men dom är säkert såna döda fiskar som följer med strömmen. Dom kallar förmodligen sin dotter för prinsessan, dockan eller något annat snuttipluttigulligt. Och då förstår jag att mördarsniglar kan låta en aning grovt. ;)

Jájá, ur något ont kommer ju alltid något gott som man brukar säga. Och det goda ur detta var ju att Thea och Tonni slipper ha falska och svekfulla vuxna omkring sej.

Så det var som sagt en rätt bra dag igår.
Med detta löst så var vi iväg och handlade lite, lämnade Thea hos mommo, slog in paket och sen var det då vuxenkalaset som jag skrev om inatt. ;)

 

image description

Tonni fick en fin tröja av grannfamiljen igår också. Han känner sej jätte fin, så trots att det är en tjocktröja så ska han minsann ha på sej den hela tiden. ;) Haha
Tacksamma små barn är vad jag har! ;)

image description

Nä nu ska jag ta mej en dusch och sen tänkte jag och familjen hitta på något! :)
Ha en bra dag gott folk.
Även ni små snokisar och skvallerkärringar med pungen fastklämd i frysen! :)

Heléns
2012-02-12 @ 15:22:10

Synd att man inte bara kunde höra av sig till thea istället när man nu då vet hur hon känner istället för detta kriget. Det är ju bara hon som tar skada av detta! Men lillkillen kanske tyckte det va bättre att skapa krig o andras vägnar. Trist för kvar står massa ovänner o en liten ledsen tjej.. Hoppas det löser sig, för Theas skull!

mami
2012-02-12 @ 16:32:06

Äh skit i såna, tala om för Thea att vissa inte vet o kan förstå hur andra känner, för uppenbarligen kan ju inte denna förstå det, för den sårar ju en hel annan familj också, som det ser ut i nuläget, verkar den ju inte lämnat sin familj utan försöker ju tydligen reparera det, men på fel sätt köra dubbelt fy fan säger jag bara, tur det inte e min gubbe, en sån ska man ändå inte lita på.......Never. Håll i era män brudar....

Helena
2012-02-12 @ 17:22:44

Oj så fel mitt namn blev! Glömde Säga att Tonni va jättefin i sin tuffa tröja. Word, Solveig! Min gubbe använder inte Wf så ja har inget att oroa mig för ;)

mommo
2012-02-12 @ 18:45:06

Jag glömde också kommentera lillsnigel i sin fina hoodtröja puss o flåt Tonni




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0