Nu..

..sitter jag på balkongen, dricker en kopp the och tänker att jag ska plugga lite. Men av någon anledning så blir det fan aldrig så.. :-/
Det är som om allt som har med skola att göra liksom stannar utanför min lilla lägenhet. Som om det fanns ett alldeles speciellt litet "anti-plugg-magnetfällt" precis just här. ;)
Men jag tänker ju som sagt alltid att jag ska plugga, och det sägs ju att det är tanken som räknas.!. ;)
Frågan är bara om mina lärare skulle hålla med mej på den punkten. Haha!

Jaja, hur som helst så kom vi alla iväg till slut i morse efter den lilla för sovningen, och det är verkligen vid såna tillfällen man tackar gud för att Freddan var hemma och kunde ta barnen. :) Annars hade det förmodligen slutat i katastrof.
Familjen-Snurrpanna, det är vi det! ;)

Nu är det bara 2 dagar kvar tills Thea har förbrukat en hel tass! Gah.. Vad händer, kan någon bromsa?! Jag hinner ju fan inte med här.
Men det är inte bara skoj med kalajs inte.. För med festligheter kommer också städning, handling, stress, fixande och trixande. Hua! Jag som är så osugen på krav och allt vad tillställningar heter. ;)
Det är väl för väl att jag bara har folk av samma kaliber i min närhet då. Haha!

Nädå, det ska nog gå bra detta.
Och Thea kommer bli så lycklig när hon får syn på alla prinsessballonger, "ögongrejer", Trasselservetter, Trasselmuggar och Trasseltallrikar.
Ja, ungen gillar Trassel och prinsessor, ja. ;)
Och igår försökte jag få henne att måla en fin "dörrskylt". Det gick la sådär..
Jag skrev "Thea 5 år" på ett papper ifall hon blev osäker på något, och så bad hon mej måla något på också så hon fick lite mer tipps, (Latmask) och det gjorde jag ju givetvis för min lilla dotter. Haha. Mm, det slutade ju med att det stod "Thea" jääääätte stort på ett papper, sen målade hon en prinsessa så som jag hade gjort, fast på ytligare ett papper, därefter ett gäng ballonger, precis som jag också hade gjort, fast också dom på ännu ett papper... Hum. Inte riktigt min tanke kanske.
Men vi har ju två dagar kvar att öva oss på om det skulle vara så. ;) Och i värsta falla så får vi väl bara sätta upp min "skylt" då.
(Det skulle kanske gå att lura någon med att det var hon som hade gjort den, eftersom mina målarkunskaper motsvarar typ en 3 årings...) Mohahaha!

Men nu får jag nog sätta lite fart här innan det är dags att hämta ut dom små mördarsniglarna från barnförvaringen. ;)
Hej hej!

//San
(Åh vad det fortfarande känns bra att vara så inne)

 

 

mami
2012-04-19 @ 16:52:49

STOR TÅRTA vill vi ha va göt....




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0