Nytt jobb..?

Tanken slog mej igår kväll...

Om nu komikerna kan tjäna pengar på att roa folk genom att driva med sej själva och deras få misstag här i livet, varför i helvete är inte jag då mer känd än den där jävla Petra Mede som ändå ingen tycker om..?
Va fan, jag är ju också uppväxt i Partille..
Så är det roande för folk när någon delar med sej av sej själv så kan nog till och med jag få någon att skratta.

Hör själva..
23 år och 11 månader ganska precis, har ingen utbildning, inte ens orkade jag med grundskolan..
Fast egentligen var det nog dom som inte orkade med mej..
Jag har varit förlovad 5 gånger, fast två gånger med samme karl.
Låtit ett sånt där svin komma undan med otrohet ett gäng gånger mot mej, för att i senare förhållanden kunna skylla på att jag varit otrogen mot min nye för att min föredetta var det mot mej några gånger.. Öh..?
Sen har jag lyckat gifta mej, skilja mej och sen gifta mej en gång till med en annan karl.
Två kids har man lyckats klämma fram också..

För att inte tala om fetman..
Ajemen upp över hundra måste väl alla någon gång tagit sej..? Eller?
Nähä, men det har jag.
115 kg drog jag omkring på under några år, och inte ens skämdes jag för det inte. Tvärt om..
Då tog ju folk förgivet att man inte hade sexig kropp om kläderna skulle av..
Till skillnad från nu..
Inte för att jag kanske är så slimmad nu heller egentligen. Men man kanske inte väntar sej att jag får knyta hängbuken runt höfterna när jag ska på toa för att inte lyckas få med hänget i torket.
Kanske inte heller att tuttarna på en 23 åring ska se ut som två pannkakor som fladdrar som små vimplar i nattmörkret.

Nä så för att ialla fall passa in lite så har jag precis följt strömmen... Jag har nu mera också plast i tuttarna.
Fan vad schysst, är man MILF nu då?
Kanske..? Ja min man kommer ialla fall alltid med en sån där klyschig kommentar när man står och drar i magen för att se om det kanske ändå är en sån där rullgardrinseffekt på den, -i mina ögon är du vacker som du är älskling.
Ja det är väl klart att han måste säga det.. Annars kanske han skulle få komma till ännu mer sällan, och hur skulle det gå egentligen..

Ja vart var jag nu i min misslyckade-lista..?
Jo jag har ju för fan den där diagnosen också, ja den där som vi som ändå inte kan stava till får, sen har jag även en släng av en sån där bokstavskombination som alla får som sticker ut lite mer från plugghästarnas crew i skolan.

Fast nu när vi ändå är inne på "ämnet" skola så kom jag på, jag ljög ju faktiskt tidigare i texten, jag har visst en utbildning, till och med ett diplom faktisk.
Jag är nämligen, hör och häpna, diplomerad nagelteknolog. Orginellt va?! ;)
Så jag startade mej ett företag.
Det lät ju lite tjusigare att kunna säga till folk att man var egen företagare och kunde slänga fram ett visitkort i nyllet på den som frågade..
Men det gick ju inte heller så bra..
Herre Gud nej, inte kan jag väl svika mitt förhärdade ryckte som white trasch.
Nä en månad senare ska jag ju gå och insjukna i något som tydligen inte ens finns.
Eller det gör det kanske egentligen om bara läkarna hade blivit läkare för att göra det en läkare borde göra.
Men nä, istället får man lite tabletter. Läkarens bästa assistent vad man får förstå.
Då kan man ju blunda lite till för denne patient, och kommer hon tillbaka så kan man ju bara göra som förra gången.
Sjukt lätt att vara läkare idag. :)
Kanske nästa grej för mej att satsa på. Inte ens jag borde kunna misslyckas.
Eller jo kanske, det är ju så in i helvete jävla svårt att stava till alla dessa läkemedel. :-/

Nä, tillbaka till ämnet än en gång..
Ni som kan något om ADHD märker väl redan hur svår jag har för att koncentrera mej på en sak i texten.
Men vet ni, jag får tabletter mot det med..! Fiffigt va?! :)

..så företaget fick jag ju dessvärre länga ner hela 1 1/2 månad senare när min ännu inte funna sjukdom blev värre och värre. Tacksam jävla sjukdom dock. Det var den som lyckades fixa bort hela 32 kilo på fem månader genom att bara ligga på soffan och kvida lite.
Sen undrar folk varför man tittar på dom som om dom var idioter när dom gullar med en för att man är så duktig som gått ner så himla mycket..
Duktig..? Nä jag har haft någon skit med tarmsystemet förstår ni.. Vet inte riktigt än, men cancer som min första läkare skrämde skiten ur alla med var det ju ialla fall inte.. Så duktig vette fan.
Duktig är jag om jag inte går upp igen.
Men nu får jag botox i röven, så just nu går det ganska bra.
Också ett sånt där "skjuta-upp-problemet-lösning"..

Men så får man ju inte svara..
Nä då vet ju inte vanligt folk hur dom ska bete sej.
Nä för vi människor får ju inte lov att säga något utstickande.
Herre gud nej.. Vi måste ju ta emot och ge possetiv kritik till folk runt oss, men inte för mycket.
Nejnej då kan ju den andre tro att man är för självgod, och det vore ju förargligt, och inte ge för mycket bra heller för då kan den andra kanske växa om en..

Man får ju heller inte lov att tycka att maten smakade skit, eller att man är urless på livet ibland.
Och för djävulens skull, ser för fan till att älska dina ungar 24 timmar om dygnet.
Helst dom där gångerna när man sover som godast på natten och flyger ur sängen för att ungen är hungrig eller bara har tappat sin napp, eller när ditt fina söta lilla barn spyr ner hela dej när du sitter med dina lattekompisar på stan, eller när ungen skitit på sej mitt i den långa kön på Ica och du får en aning panik när du undrar vem du är mest taskig mot om du står kvar, ungen med skit i arslet eller alla andra stackare som just tappat lusten för att stoppa något ur sina kundvagnar i munnen..
Ja det var ju bara några tips om vilka tillfällen du som präktmamma ska le som mest..
Själv så hatar jag mina barn i såna där stunder.. Eller nä, hatar är väl  kanske lite att ta i till och med för en sån som mej..
Men jag kan i dom stunderna undra lite varför jag inte lugnade mej med att ha lyckats utföra nästan allt som en normal människa knappt hinner med under ett helt liv, på knappt 23 år.
Och vet ni, haha.
Jag är inte ens fått med hälften av mitt liv i denna text. ;)

Så tanken som slog mej var ju helt enkelt då, om man nu kan få pengar och roa folk för att man avslöjar pinsamheter om sej själv, har jag i så fall ett nytt jobba på G då eller?
För i så fall var det ju bra att jag sparade på en massa pinsamheter och utlämningar, för annars hade ju detta blivit det kortaste jobb ever.

Så nu finns det väl kanske två grejer med detta..
Antingen blir jag nu också komiker nu när jag blottade mej en del.
Eller så gav jag vara folk mer vatten på deras kvanar..

Kanske en grej till..
Det var kanske inte ens någon som läste detta, och i så fall jag har fortfarande sammes syn på mej nästa gång vi ses..
Om synen är bra eller dålig, vet jag ju dock inte, men det hade jag ju inte vetat även om den/dom läst denna texten.
Längre än så här lär jag nog inte komma i nuläget.. 
Så hoppas någon har orkat sej igenom alla denna text, och att någon kanske dragit på tråkmunnen eller blivit förbannade. För då har jag ju ialla fall lyckats få någon reaktion. ;)
L
2011-10-11 @ 11:31:53

Jag hade gärna betalat för detta Sanne! :)

Mäd
2011-10-11 @ 12:13:51
URL: http://madelli.blogg.se/

Petra Mede eller vad hon heter är den tråkigaste tv profilen genom tiderna och jag undrar hur hon ens kan vara känd?



Denna text är inte bara underhållande för folk som inte känner dig utan faktiskt hur konstigt det än låter rörande.



Jag känner empati för detta då jag vet att det du gått igenom inte varit lätt för dig men jag älskar din självdistans och att du kan driva med dig själv för världen är tillräckligt fylld av folk som tar sig själva på alldeles för stort allvar.



Sjukt starkt av dig att blotta allt på en blogg, för vem vill egentligen läsa om kissies nya uggs en gång till?

Inte jag iaf...



Cattis
2011-10-11 @ 12:29:51

Älskar dina texter. Du verkar vara en helt fantastisk tjej! Du får mig ofta att dra på smilbanden när man läser. Även om det är lite allvar emellan raderna oxå.

Kram på dig!!!!

Cecilia
2011-10-12 @ 09:18:45
URL: http://himmelihelvete.blogg.se/

Hehe, mig fick du definitivt att le! Det mest underhållande är att de flesta av oss har en precis lika misslyckad historia att dra ;) Spelar liksom ingen roll om man lyckats pallra sig in på universitetet eller inte, nog fan lyckas man strula till det för sig själv i alla fall! Länge leve oss misslyckade jävlar :D



Btw, har opererat boobsen två ggr my self, fast gjort dem mindre och lyft skiten... för jag menar, ingen vill ju se ut som att brösten behöver hängslen, hehe^^




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0