Svandyk

Min lilla Thea gjorde precis ett svandyk från våran säng. :(
Hon satt visst lite nära kanten när hon och brorsan morgonbusade med sina nyvakna föräldrar.
Ungen reser sej upp snabbt som blixten och säger, -det gick bra mamma.
Men hörde att sista ordet var lite darrigt så jag frågade om det verkligen gick bra.
Nä ääh.. Pluttfian blev ju skit rädd och så slog hon sej ju faktiskt i sin lilla panna. :(

Men cool som hon är grät hon av sej detta på en minut hos sin mamma, för när jag frågade om jag fick titta på pannan gör min lilla prinsessa så här.. ;)


(Man skymtar lite rött vid ena ögonbryner)

Igår när vi kom hem efter att jag hade varit på KKAB och "lampat" var vi ute en stund med trollen på gården.
Fredrik kom sen på att det kunde coolt för barnen att gå ner och titta på alla maskiner som finns på torget. Så vi gick ner och kikade.
Tonni och jag var väl sådär intresserade.. :-/
Till pappas stora besvikelse. ;)
Tonni är inte alls så intresserad av fordon, maskiner och sånt som han trodde när vi fick en pojke. ;)
Men Thea älskar pappas fyrhjuling, åka och kolla på båtar, bilar och maskiner med sin pappa. Hon älskar att bygga fort, garage och ojleplattformer i lego med sin far. ;)




Tonni bryr sej bara om sina verktyg och sin verktygslåda, sitt kök, sina pirater på tv, och tjötar om skjutna. ;)
Han gillar också att måla och gunga på gården.
Lego tycker han förvisso också om, till Fredriks förtjusning. Men han bygger mest bara höga torn. ;)

Så mest vinning av sina grabbsaker har Fredrik av sin dotter. ;)
Även om Thea faktiskt gillar sina dockor, Barbie's, sitt kök och måla också.
När dom sakerna kommer fram känns Fredrik genast lite obekväm. ;)
Hörde far och dotter igår när jag stod i köket.
Thea hade tagit fram sina Barbie och bad pappa hjälpa till med att klä dom och fixa håret på dom. Kläderna gick han ändå med på, men när det kom till håret hörde jag min man säga att hon nog skulle gå till mamma och be om hjälp. ;)

Där fick tydligen hans gräns för att inte tappa det sista av sin manlighet. ;)


Måste bara lägga upp mysbilden på min lille feberkille från igår.




Men nu är det dags att gå upp och fixa lite frukost.
Hoppas fölket får en bra dag.
Tack och hej så länge.

mammi o mommo
2011-12-28 @ 11:04:11

Nu har jag läst gullungar

Cecilia
2011-12-28 @ 11:45:00
URL: http://himmelihelvete.blogg.se/

Haha:D Bild nummer två förutspår en framtida stor modebloggerska;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0