Mini julafton

Får nog ta tillbaka lite av det jag skrev igår. ;)
Det gick faktiskt relativt bra idag också.
Kanske kan det ha med att göra att det bara är 2 dagar kvar till julafton ;)

Vi vaknade i lugn och ro runt åtta i morse, men vi låg kvar och drog oss till klockan var strax före nio.
Älskar att mina troll är nästan lika morgonslappa som deras mor ;)


*Lite suddig bild dock :(

Vi åt lite mys-frukost i vardagsrummet framför tv'n.
Man får ju passa på att utnyttja den lite kravlösa vardagen till fullo. Hehe.

Lite bus på rummet fick det bli också innan det var dags att göra oss i ordning för att ta bussen ner till Allum och köpa belysning till julgranen.
Lite mat och några julklappar fick det bli också. :)


*Bussbusarna :)


När vi kom hem hade jag fått ett skitbrev i lådan. Satjävel vad det upprör mej!
Så det var ju bara att sätta sej och ringa tråksamtal..
Majsan kom och hämtade barnen efter en stund. Dom skulle visst gå till Majsans föräldrar och hämta julklappar till barnen. :)

Under tiden roade jag mej med matlagning, och när dom var tillbaka åt vi då mat.
Har nog aldrig sett min dotter äta så snabbt och duktigt som hon gjorde idag.
Det vankades nämligen julklappsöppning efter middagen. ;)
Tonni fick man däremot påminna ett par hundra gånger.. (Så trist med detta "matbråk" varje dag..)




Barnen blev sååå glada för sina julklappar.
Fast INTE jag..


Jag tror att Majsan och Majsans far inte vill ha mer med mej att göra.. Men då kunde dom väl bara ha sagt det liksom..
Thea fick ett kuvert med ett sönderrivet papper i som hon var tvungen att pussla ihop. Det var en bild på karaktärerna från Disney on ice. :)
Gissa om ungen blev glad. (Jag fick också en biljett av Majsan, när jag fyllde år)
Hon fick ett påse skumtomtar med polkagrissmak och en jävla smurffilm av Majsans föräldrar, och en jävla hästjävel som gnäggar, viftar på vingarna och går..
Den låter ganska högt och ingen volymknapp eller avstängningsknapp fanns det heller.. GAH!
Hon blev dock överlycklig för sin häst.
Hon hade sett den med Majsan vid två tillfällen tidigare och verkligen blivit galet förtjust.
Majsan har ju lite svårt att inte smälta när hennes kära guddotter blinkar med sina bruna ögon. ;)
Så självklart var hon ju tvungen att köpa just den...... (Man kan ju hoppas att batterierna tar slut fort, och att batteriföretagen får ett längre produktionsstopp) ;)

Tonni fick en grön/vit randig barbapapa tröja och ett Blixtenpussel av Majsan.
Givetvis fick han också en jävla smurffilm av föräldrarna, och en påse skumtomtar.
Tonni blev sugen på att se på filmen på en gång..
Mmmh, vad lycklig jag blev när den sattes på. NOT! ;)

Vi snackar alltså om smurfarna från "förr"..
Jag kommer ihåg dom där, och minns dom som as bra. Men efter idag är jag benägen att ta tillbaka det.. :-/
Det var så där väldigt segt och simpelt. -Här kommer stortrut.. Blöööblööblööö..
Asså, jag får kramp. HAHA..
Tonni blev genast förtjust och satt som ett litet ljus och tittade.
Han har alltså nu ökat på tråknivån va det gäller hans utbud av film. Laban och Smurfarna.
Hjälp!! 

Jag älskar normalt sätt barnfilmer, och jag riktigt njuter av att jag "får" titta på barnfilmer varje dag.
Men som sagt, Tonni snöar helt in i dom där med sävliga röster, dassiga färger och med en handling som typ står still..
Men man får väl vara glad för det då. Han är ju lycklig och det är väl säkert mer pedagogiskt eller något.

Skulle göra ischoklad förut också.
Det var mindre skoj när skålen som jag hade chokladen och cocosfettet i gled ner från kanten på kastrullen och plaskade rakt ner i det kokande vattnet så det stänkte svinvarmt vatten rakt på min handled.. :( AJ!
Det är tur man har barn säger jag bara, för då har man ett sånt där välutrustat medicinskåp. ;)
Så på med kylbalsam och lite bandage, så löste det sej ganska bra ändå.

Barnen somnade fint idag igen. :)
Sicka guldbarn jag verkar ha fått.
Tänker passa på att njuta och "skryta" om mina kids just nu. För tyvärr varar det nog inte längre än till den 25:e ;)

Imorgon blir det en dag full av stress skulle jag tro..
Men vi får fan skylla oss själva.
Jag har helt missat att julen närmat sej ett tag nu. Så det där med julklappar..? Nä, det har jag typ helt trängt bort, och nu står vi liksom här då..
Julklappshandling och storhandling med typ miljarder människor i morgon..... Pust, stön och stånk.
Sen ska ju all mat packas upp och alla klappar slås in, för att dagen efter slitas upp..
(Nää jag är inte bitter) ;)
Jag bara ogillar julen väldigt mycket!

Fredrik jobbar ju i morgon med, så det lär ju bli sent allting också.
Och tack vare fittbrevet jag fick hem idag så måste jag ringa massa tråkiga samtal i morgon igen..
Inte alls vad jag hade lust med kan jag meddela.
Men men, det är ju jul nu, så det är ju bara att le och se glad ut. ;)

Tack och hej från denna bittra tjej ;)
mammi
2011-12-23 @ 12:15:47

Läst, nyfiken vad var det för brev?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0