God morgon

Äntligen har Janne hittat hit två nätter i rad.
Det är inte dåligt. :))

Kan heller inte känna att jag mådde speciellt dåligt när min dotter kom in och "väckte" mej halv nio. Lyx!

Sneglade lite över axeln och jämte mej ligger min son. Som för övrigt fortfarande sover. Klockan visar ju ändå 08:55. :-O

Dom sov till halv nio igår också. Fantastiskt! :)
Äntligen börjar jag känna igen mina små troll.
Dom har ju haft en svacka på typ 2 år där dom gått upp mellan 7 och 8 på morgonen.
Vilket inte är okej för en morgontrött mamma som mej.

Folk har alltid stirrat lite surt på mej när jag gnäller om att mina barnen vaknat tidigt, och menat att dom vaknat halv åtta typ.
Men om jag nu ändå är en såkallat ung mamma, kan jag väl ändå få gnälla lite. ;)

Ja ja, nu kommer jag väl få skit för att jag skrev att jag kan få lova att gnälla lite när dom vaknat "tidigt" och jag ändå är ung mamma, eftersom typ alla mina vänner också är unga. 
Vissa av kamraterna som givit mej ondaögat, har haft ungar som vaknat typ fem/sex, så dom har alltid sagt att jag ska vara tyst eftersom dom tycker att jag haft värsta lyxen. ;)


Men nä, jag hade fan vägrat vakna SÅ tidigt.
Allt före sju är ju för fan natten.
Så hade mina barn vaknat före sju så hade jag tvingat dom att somna om.
Men har klockan bara passerat sju, även om det bara är med någon minut, då är det ju liksom morgon.
Och den blir ju lite svår att ljuga sej ifrån. ;) 
För korkad som jag är så sa jag till mitt tös för något år sen att man får gå upp tidigast sju.
Inte för att hon kan klockan, men hon vet hur siffrorna upp till tio ser ut.. Så pantskalle som man är förklarade jag att allt som kommer före sjuan betyder att man ska fortsätta sova, och att allt efter sjuan är okej att gå upp.

Så det har ju funnits gånger när jag märkt att Thea kommit in, tryckt på min mobil, sett klockan, väntat tills den ska visa en sjua, och petat på mej i samma sekund som klockan visat 07:00.
-Mamma nu är det en sjua då får man vakna nu ju..?
Gah!! Det är ett sånt tillfälle när man känner, -NEJ, SOV FÖR FAN!
Men istället letar man upp fjärrkontrollen någonstans under kudden, riktar den mot tv'n och slår på barnkanalen, lägger barnet jämte mej, och så dyker man ner i kudden och halv slumrar en stund till. ;)

Nä, dags att gå upp och fixa frukost för nu är alla vakna. :)
Ha en toppen dag.

 

mammi
2011-12-19 @ 19:55:20

SÖVRÖV




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0