Då var skiten över..

Ja, nu var den väl förvisso över så fort barnen hade somnat. ;)
Pratar alltså om julen för er dom inte fattade det själva..

Kan inte för mitt liv begripa all denna jävla hysteri varje år.. 
Vem mår egentligen bra av det?!?
Det ska handlas miljarder julklappar, tonvis med massa äcklig mat, som man sen ska tvingas äta i veckor efter jul för att skiten aldrig tar slut..
Sen ska allt bli sådär överdrivet perfekt också, vilket det ändå aldrig blir.. Alla ska le, må bra och trivas i allas sällskap..
Jo eller hur..?!

Nää, tacka vet jag våran jul.
Det var jag, min man, våra barn, min kära mor och hennes kravallvovvar. ;)
Ingen stress, ingen hysteri, inte miljarder julklappar och inte massa onödig mat..
Fantastiskt skönt.
Och barnen kunde glädjas åt dom klapparna dom fick utan att behöva känna stress över allt som skulle hinnas med att lekas med.

Och trots att vi inte köpte överdrivet med mat så blev det ändå julmat dagen efter..

Jag tror att mycket av allt detta jultrams bara handlar om "kukmäteri".
Vem som hade mest och finast mat, vem som gav mest julklappar, vem som hade störst och finast gran osv.
Och grattis, dom ända som glädjs mest över det, det är affärerna, och kanske lite läkemedelsföretagen också. För dom lär ju också få lite fler kunder såhär i juletider då folk stressar sönder sej för att allt ska bli sådär "perfekt"..

Aja, det blir ju inte min huvudvärk i alla fall. ;)

Jag blev i alla fall väldigt glad för mina julklappar.
Nu behöver jag inte längre känna mej som en stenåldersmänniska som kokar te vatten på spisen.
För min man hade minsann köpt mej en ny vattenkokare. :))
En klocka som jag länge velat ha fick jag också av min fina man, och ett presentkort på Gina av mami. :)




Nu sitter jag och "lampar" på KKAB. :)
Fantastiskt skönt att sitta här och alltid lika trevligt att tjöta lite med Lena. :)

Men nu ska jag fortsätta här.
Ha det gott


Uppdatering:
Lite bilder från julen..

*Pepparkaksbak 23e       *Marsipanbollar              *Thea fick en bok av Mia



*Chokladmonster            *Gran och paket     *Julmat


*Flickan som kunde tala med hundar ;)


*Taget själv? ;)              *Trötta killen                   *Mamma impad ;)           *Också lite tröttis


*Mor och son                  *Polisbyggkillen


*Theas julklapp till mommo. En tvål som hon gjort och slagit in
nästan helt själv :)

mammi
2011-12-27 @ 20:58:52

Tack för en jättefin jul, det gör vi om..Tusen pussar o kramar till er alla.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0