Bitterfitta!

Nä nu måste jag framföra min bitterhet.
För nån dag sen stod och diskade efter middagen och radion stod på, och jag lyssnade väl lite ointresserat tills en man ringde in, jag kan inte minnas vad han egentligen ringde in för, men jag reagerade när han helt plötsligt börjar prata om hur kvinnor är och inte är.
Ja, ni män har då alltid en massa å klaga på hos oss kvinnor, och det kan ju inte bottna i annat än avundsjuka. För ni kan ju uppenbarligen inte klara er utan oss.

Men om det nu ska vara sånt gnäll på oss kvinnor från er män så måste jag ju få ge er lite uppmaningar innan ni fortsätter, för det kanske är bäst att vara hyffsat felfri innan man gnäller så hejdundrans mycket på andra..

Så med egna och andras upplevelser kan jag ju bara undra om den perfekte mannen finns då.
För finns han som inte tror att han själv är guds gåva till kvinnan, han som ser sin egen del i hemmet, han som faktiskt ser kalsongerna som han igår kväll slängde på golvet, han som inte lämnar bromsspår i både toaletten å kalsongerna, han som fattar att hans flickvän faktiskt uppskattar att få blommor eller spontana presenter ibland, han som inte måste spela allan i trafiken eller på festerna, han som fattar att det inte är jätte trevligt att sitta å hångla mitt bland folk, han som inte tror att hans flickvän ska aggera hans nya mamma, han som fattar att analsex ändast gynnar honom, han som fattar att klittan inte är en skraplott, han som inte tror att vi kvinnor inte fattar allt, han som lovar en massa å sen tror att kvinnan ifråga kanske glömt av det, han som inte alltid måste ha sin hand mellan benen vart han än befinner sej, han som förstår skillnaden mellan porrfilm å verklighet, han som inte hänger upp sitt liv på endast flickvännen, han som fattar balansen mellan just flickvän å vänner, han som gärna gör nått för nån annan utan egen vinning, han som inte sitter å pillar sej i näsan å tror att ingen ser å sen smätter i väg busen hur som helst, han som inte biter på sina naglar å sen ska pilla in dom i delar på kvinnan som faktiskt råkar vara lite känslig, han som inte tror att sliskigt smicker tar en vart som helst, han som fattar att det inte är asball som tjej när man får en hand på oönskade ställen utan vidare, han som gärna överraskar med gulliga saker bara för att, han som inte måste stå framför polarna å snacka ner brudar för att vara häftigast i stan, han som förstår att det sårar mer om han ljuger än säger sanning, han som inte tror att alla tjejer går att få omkull, han som fattar pikar utan att låtsas vara korkad? Känner att jag inte behöver tillägga mer, även om listan kan bli betydligt längre än så här.

Så ni män har kanske en del att jobba med innan ni kan klanka ner på kvinnor som faktiskt fixar så jävla mycket mer än vad ni verkar se.
För jag vill gärna skaka hand med den man som skulle klara av allt en kvinna gör varje dag.

Då fick man av sej lite bitterhet idag oxå då. ;)
Tack för mej å god natt !!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0