Prinsen 2 veckor idag :-)

Får väl börja som jag brukar. ;-) Hjälp vad tiden går fort. Hehe.
Nu har min underbara lilla dotter redan varit stora syster i 2 veckor. Ojoj..
Allt går så bra. Hon är så himla duktig med sin lillebror. Hon hämtar blöjor, hon klappar honom på huvudet medans han motvilligt byts på, å hon är hela tiden med å tittar till honom så han mår bra, å hon över öser honom med pussar å kramar. :-)
Men nu är hon inte riktigt lika på som hon var precis dom första dagarna. Hon har kommit på att han nog inte var så rolig ändå. Honom kunde man ju ändå inte leka med. ;-)

Var på Bvc idag med lillkillen. Han har ännu inte kommit upp i sin födelse vikt. Så är det när tuttarna ska bråka.. :-(
Min lilla lilla kille. 3,4 vägde han idag, så han är ju iaf på väg uppåt nu. :-) Jobbigt sånt där när allt inte funkar som det ska. Men ersättningen är ju så bra, så det gör ju inte nått för den sakens skull. Men klart det hade varit kul att kunna amma honom. Men det funkade ju inte med Thea heller, å hon har ju klarat sej med ersättningen. Å friskare än henne har nog inte många barn varit. ;-)
Frågade iaf min Bvc-sköterska idag, -handen på hjärtat, kommer amningen ens komma igång nu efter så lång tid. Nää, sa hon, det gör nog inte det.. Eftersom lilleman är lite tidig, å eftersom han har fått tillägg redan från det att han föddes så orkar han inte riktigt vid bröstet. Vi gjorde så idag, att vi vägde honom å så ammade jag i nästan en halv timme, å sen vägde vi igen. Då hade han kämpat för att få ut HEEEEELA 10 ml.. :-( Stackarn. Så nu lägger vi ner detta. Det är bara elakt mot honom om han ska ligga där å kämpa så för det lilla..

Nu är jag ensam med båda barnen för första gången iaf. Hehe. (Men nu sover dom än så länge) Fredrik har precis åkt iväg. Dom skulle ut en sväng med jobbet å äta å bowla.
Men snart kommer min kära mor, Helena å söta lilla Moa hit. :-D

Nää, måste bara ta upp en sak som stör mej sååå...
Varför, varför är vissa saker så jävla orättvisa... ??
Varför får så ofta "fel" människor äran om det stora när dom ändå bara kastar bort det, eler fan inte alls förtjänar det...??
Varför ska tex en som önskar livet ur andras barn få den äran att själv bli gravid, när en av dom få jag anser vara en av världens bästa mamma, inte fick behålla sin lilla gulklimp ?? Så sjukt.
Pundare å patrask ska visst oxå få barn utan problem, menans andra fina människor får kämpa massor för att få ett litet barn, om dom ens lyckas. Vem fan är det som bestämmer undrar man då.. Jag kan tyvärr inget annat göra än att bli förbannad.

Jaa aa.. Vart är allt egentligen på väg ?? Mkt händer som man inte kunde tro. Hur tänker vissa, å varför straffas andra ??
Har varit lite ledsen ett tag över ett svek jag känt, men nu börjar jag mest bli tom över det..
Rent ut, jag hade en vän sen 15 år tillbaka som jag bara älskade å gör fortfarande.. Vi har alltid haft en så jävla nära relation. Vi har inte alltid behövt umgås eller prata dagligen, men vi har alltid vetat att det bara är att lyfta luren så finns den andre där. :-) Men nått har tydligt hänt.. Å jag vet inte vad. Min vän förändrades å jag var inte viktig längre.. Jag blev gravid å "handikappad" å med det jävligt tråkig eller nått. För små saker gjorde att man förståd med tiden att jag var visst inte lika mkt för denna människa som hon var för mej. Å det känns. För att inte tala om min lilla dotter som bara älskar henne. Hon har funnits i Theas liv så länge Thea kan minnas å sen bara försvinner hon. Thea frågade ofta efter henne förut, men aldrig längre.. Å det känns så jävla tråkigt. Min son är som sagt 2 veckor idag, å hon har fortfarande inte ens frågat om hon får träffa honom. Kom ihåg, -den tid som är förbi går aldrig att ersätta eller få tillbaka..
Iaf, det var så lätt för henne att bara "göra slut". Så lätt.. Å faan vad ont det gör. Jag har försökt sträcka ut handen, men den har inte tagits. Tyvärr. Jag hoppas att man nån gång kan få en förklaring, men som det är nu så kastas bara skit.. *Saknar dej iaf.......*

Usch, nu blev jag lite ledsen i ögat här.. Dags att sluta å umgås med mina underbara barn istället. :-)
Kram på er folket..

              
*Stor & Liten ;-)                     *Snuttan                      *Min Prins                  *Mina fina barn

mli
2009-03-11 @ 20:46:27
URL: http://castlewood.blogg.se/

Äntligen har du bloggat och lagt upp nya bilder !

Har kollat varje dag,=)

Vad fint kortet är på dom båda tillsammans, så vackra barn du skapat gumman !!



kramar

mommo mams
2009-03-12 @ 21:12:55

Du ska se att allt ordnar sig både med relationer,,

o tuttmjölk ta det med ro gumman, tack för igår, gott o gulla med ungarna, fina grejer du fått till lillemanen. puss

Emilly
2009-03-13 @ 10:47:26

Naa fina dom är barnen ;) Å skoj att Thea är en sån duktig å snäll storasyster.. Får komma & hälsa på er ngn dag om ni orkar ha dit oss ;)



Hoppas allt löser sig mellan dig å henne med!



Pussa barnen från oss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0