Intensiven å respirator :-(

Min älskade lille prins. Igår verkade lilleman nästan helt "frisk". Han var pigg å klarade fortfarande av att äta själv. Han var riktigt fin å med i blicken. Men på kvällen så vände helt plötsligt allt. Han blev jätte dålig, å helt plötsligt kommer massa läkare ner från intensiven. *Hjälp* Dom tog massa prover, å Tonni svarade inte på inhalationerna längre. :-(


*En pigg liten kille igår :-)

Proverna som dom tog visade inte så bra, så vi fick komma upp på intensiven. Gaaah, vad jag grät. Min lilla, lilla bebis. Mitt allt. När vi kom upp var jag så ledsen å rädd. Hörde inte ett ord av vad om sa, såg bara deras munnar röra sej, å jag bara grät. Panikångesten började springa ikapp mej. Men jag vägrade låta den komma å ta över. Det var inte det lättaste. Ännu minder lätt när dom började stoppa in slangar i min lilla älskling. Han fick den jävla slangen i näsan ner i magen som han nu matas i, å så fick han lite hjälp av respirator. Men bara halvt. Dom stoppade bara bak en liten slang precis bakom mandlarna, som gav honom en liten puff vid varje andetag. Så fick han lite lugnande å lite smärtlindrande, och sen gick det ganska bra.

Jag mins inte vad klockan var när vi kom upp på IVA, men runt ett inatt tror jag. Vid fem fick dom äntligen övertalat mej om att jag skulle gå ner å försöka vila. Fredrik lyckades somna, men jag kunde inte koppla av alls. Vid halv nio ringde jag upp till IVA å bad om att få prata med sköterskan som hade hand om lille Nisse, men hon hade inte tid å skulle ringa tillbaka. En timme gick, å dom ringde inte upp, jag kände panik å åkte bara upp. Man fick ringa på en klocka, och så kom en sköterska och släppte in oss, och bad oss sitta ner å vänta. Vadå vänta ?? Vad är det nu ?? Kände att nått var fel. Sen kom den underbara läkaren som jobbat med Tonni sen igår. Han såg så trött ut, stackarn. Han satte sej på huk vid min sida, å så säger han att Tonni blivit sämre under morgonen. *Panik* Jag började stor gråta å kände att jag var en hemsk mamma som hade lämnat honom. Vi skulle snart få komma in till honom. Fick vänta typ 2 minuter till, å sen fick vi komma in.
Fan vad hemskt det var att se honom. Han låg med massa slangar över allt, å jag bröt ihop ännu mer. Kunde bara tänka att min lilla son nu kommer dö, och när dom säger att han nu helt får hjälp av en respirator så kände man ännu mer att han snart ska dö, å så e han ju helt ner sövd. Men han kommer klara detta. Han är en riktig kämpe min lille Prins. :-D
Å trotts att han var så dålig igår å var på väg upp till IVA, så orkade han ändå skänka sitt lilla "rock-tecken" till sin Gudmor !! ;-)

    
*Alla apparater å skit..          *Lillemannen :-(


*Min lilla sjuka skrutt !! Ber till högre makter att du SNART blir frisk

Är nere på vårat rum just nu å kollar på tv, äter kvällsmat å varvar ner lite. Ska snart upp å säga god natt till prinsen. Det är så svårt att inte få hålla sitt lilla barn i sin famn. :'-( Men vi får ju pussa å klappa på honom hur mkt vi vill. Älskar honom så, och detta är så jobbigt. Man är ju som sagt så himla maktlös.


Saknar min lilla Thea så mkt oxå. Faan vad jobbigt att lämna bort henne. Vill ju ha mina barn hos mej. Vill inte sitta på ett sjukhus med ett barn där, å ett där.  Vill ha dom i mina armar. 
Älskar er så mkt mina fina barn !!!!

Tänker så på min fina lilla Thilo. Han har nu blivit lite förkyld. Får hoppas att det stannar där, så han inte får RS han med. Det skulle vara så hemskt. :-( Mosters lilla kille, vi bestämde ju att du skulle vara frisk du å jag. Älskar dej å din mamma !!

Tack för allas styrke tankar. Det värmer å behövs.
Önskar att jag kunde ta viruset för alla små fina bebisar som ligger här. :-(
Hoppas fan att det är slut på idioter till föräldrar som lämnar sina sjuka barn på dagis nu.. För vad undara man ju. Tjäna pengar ?? Är det värt nån tusen lapp hit eller dit, på min sons eller någon annan litens bekostnad. Gaah, vad arg jag blir !!!!! Håll era sjuka barn hemma, för deras å andras skull !!
Nu ska jag snart gå upp till min lilla sjukling.
Kram på er mina trogna å oroliga läsare.
Susanne
2009-03-30 @ 08:37:33

Hej Sanne med familj!

Fy vad hemskt vi håller tummarna för er. Jag grät när så bilderna. Krya på dig Tonni!

Kram fråm oss

Emilly
2009-03-30 @ 10:17:15

Vi tänker på er, hoppas lilleman kryar på sig snart massa kramar från oss

mommo mams
2009-03-30 @ 11:34:41

Det är redan bestämt att vi ska sitta i min fina park, o leka i sandlådan snart, med fika o allt så det så, så nu e det bara o se till att bli frisk, mommo kommer upp o pussar på dig idag lille goingen.

Vi måste pussa på Thea också kram o tusen tankar.

KRYA PÅ NU !!!!

Emmeli
2009-03-30 @ 12:51:25

Hej gumman !

Vill bara att du ska veta att vi tänker på er hela tiden! och ber att allt ska gå bra så du får ha din underbara lilla son hemma snart igen.



Massa kramar från oss här på Cypern

Limpan...
2009-03-30 @ 16:22:23

Hörde av Catja vad som hänt.. Tänker på er.!

Hoppas att han blir bättre snart.!

Kramar

Sanna
2009-03-30 @ 22:03:23
URL: http://s0ckersoet.blogg.se/

Han är en kämpe och ni kommer att klara det här! Jag tänker på er! / Sanna

Julia
2009-03-31 @ 14:47:00
URL: http://littlemommy.blogg.se/

Tänker på er hela tiden och hoppas på att han blir bättre snart! Han kommer klara detta, han är ju en riktig kämpe precis som mor sin =) Massa kramar till er!

veronica andersson
2009-04-01 @ 11:50:30
URL: http://hem.bredband.net/bompis/index.htm

Hej..Usch så hemskt.. Jag vet verkligen hur du känner dig och jag lider med dig och vet hur dåligt ni måste må.. Hoppas o ber att eran lilla son snart skall bli frisk..

Kram på dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0