Hum..

Vart ska man börja...
Det är lite mkt nu. Värken som knäcker en totalt, å så ensamheten.
Denna ensamhet har nog alla gravida känt av. Vet inte vad det är som gör det. Men så fort man blir gravid så försvinner alla runt om. Poff, poff, poff.. Sen när man väl fått den där lilla söta bebisen, då helt plötsligt kommer alla tillbaka..
Men jag trodde faktiskt inte att det skulle bli så andra graviditeten oxå.. Men så blev det. Nu sitter man här ensam å dagarna bara sniglar förbi. -Snart är det över, låter allas kommentarer.. Vadå snart ?? Sätter er själva med konstant knäckande värk i en soffa, ensamna, så får ni ser hur snart snart verkligen är.

Idag är det lördag, och dom flesta laddar säkert för en fest nånstans. Men för mej är lördagen en ny vecka, och en mys pys kväll med min familj. Idag gick vi in i v.33, å nu är det BARA 55 dagar kvar till beräknadförlossningsdag. Kommer även denna gången att få en bokad tid för igångsättning. Å det blir ca 2 veckor innan, så det är ju skönt. Men det hade ju varit kul om jag oxå kunde få uppleva allt det där som alla andra gravida får uppleva. Att vattnet bara plötsligt går, att värkarna sätter igång å undran på när man ska åka in. Men det får jag bara fantisera om. Thea kom visserligen av sej självt, men då var jag redan inne på sjukhuset, så jag fick iaf inte uppleva det. Så nu hoppas jag på att Lilleman väljer att komma lite tidigare ändå, så jag får uppleva det. ;-) Men men, det är ju upp till honom där inne.

Under veckan har jag inte gjort ett skit. Thea började på dagis igen i måndags, så då gick jag med henne dit, å sen fick Gunilla hämta henne. Så gulligt av henne att ställa upp så. :-D I tisdags lunkade vi oxå bort till dagis, men då fick min kära mor gå å hämta henne. Tack så mkt mamma !! :-D Mamma stannade på en fika å sen fick hon stå ut med lite Pippi oxå. Haha. Har många gånger funderat på att "råka" radera pippi från datorn. Men det har jag inte hjärta till. Haha. Lämnade Thea på dagis i onsdags oxå, å då hämtade Gunilla henne igen. *Tack* Det är hemst jobbigt att behöva vara så beroende av andras hjälp.. :-( Men vad ska jag göra då.
Sen var det föräldrargruppen i torsdags. Så Gunilla å Göran kom hit å passade Thea medans vi var där. Dom lagade minsan go mat oxå. :-D Tack än en gång för hjälpen. Ni är verkligen den bästa farmorn å farfarn som ett barn kan ha. :-D

Har packat lite nu oxå.. Lite har jag allt hjälpt till. Hehe. Fredrik har fått bära ut massa skit till soffan å sen har jag suttit här å rensat å slängt å packat ner det som vi ska ha kvar. Tur att det är en så lätt flytt ändå.. Man behöver inte packa riktigt så noga iaf. ;-)

Har haft en riktig lip dag idag.. Är så känslig nu mera asså. Men det är väl ensamheten som gör det. Känner mej utanför.. Det är ingen som kommer hit, å det är ingen som frågar om jag vill vara med på något.. Fick iaf ur mej en del som jag gått å burit på idag.

*Hoppas du förstår istället för att bli sur å arg. Jag menar inget illa, å jag vill inte bråka heller. Behövde bara tala om för dej hur jag kände.. Du vet att jag älskar dej å att jag vill dej väl. Tvivla inte, utan känn efter i hjärtat. Å säg inte att jag försöker styra ditt liv. Det är bara orättvist. Jag tänker inte tvinga dejj att sitta å hålla mej i handen 24 timmar om dygnet för att du ska få vara eller inte vara. Det handlar inte om det. Men det sista har jag känt mejj bortglömd å mkt, mkt utanför. Vi har redan tagit allt det här nu, men bara så du vet så älskar jag dejj, å rollen är din, ingen kommer klara det bättre än du. Men lämna mej inte utanför nu bara för att jag är en gnällig tråkfitta. Oki..*

Sicken lipblogg det blev idag.. Jaja. Så är det ibland.
Ska försöka komma igång med bloggen igen. Men som sagt, det är lite mkt just nu.
Ha det toppen alla läsare.

              
*Mia fixar.                        *Gott med snö ;-)                *Klappar Attza                        *Snuttan 

       
       *Kollar Pippi                         *Thea hjälper till att packa ;-)
Emilly
2009-01-17 @ 20:03:41

Ja va faktiskt hos dig i måndags så bytte vi barn kläder å så drack vi te ;) sen i tisdags va juh ja å kew förbi en stund med lite mera pojkkläder ;)



Å sen är d juh tyvärr så med vissa vänner så trist å sen kommer alla vips när man fått lillen undra varför d ska passa då? de är juh bara intressant när dom e bebisar med sen försvinner folk igen..



Å usch kan inte säga ja förstår mig på din värk men förstår ändå med tanke på min å de är riktigt jobbit att man ska behöva vara så begränsad hela tiden ingen förstår heller hur ont man egentligen har!



Ha en fortsatt bra helg pussa Thea å magen från oss

Helena
2009-01-18 @ 07:32:54
URL: http://helpyourselfish.blogg.se/

Gumman, vänner o graviditet går aldrig hand i hand. Tyvärr. Ja kan inte säga att ja förstår för ja hade inte så ont att ja inte kunde gå ut o så o vännerna fanns ju där, iaf på vardagarna. Förutom en viss person, du kanske skulle kunna bli vän med henne ? ;) Ska inte heller säga nått för ja är inte bättre än nån annan men som sagt mkt jobb o försöker hålla kontakt så mkt som möjligt. Ska försöka bättra på det.



Ska strax åka till jobbet men ringer dig sen så kan vi prata.



Å du är ingen tråkfitta. Det vet personen i fråga oxå. kanske är svårt att se en så nära vän i smärta? Ibland finns anledningar vi inte ser.



Nu måste ja kila. Puss o kram



Sanne
2009-01-18 @ 12:33:13
URL: http://ninna.blogg.se/

Tack för era kommentarer. :-$



Helena du är en pärla. Tack för att du finns. :-D

Din samtal betyder mkt. Vet att du har mkt jobb, å förstår att du vill ägna din lediga tid med din familj. :-) Puss å kram

mommo mams
2009-01-19 @ 22:47:09

lilla flickan min livet e bra hårt ibland, men imån kommer jag en stund så ha kaffet klart så blir det GLASS o PIPPI ÄLSKAR ER puss

Anonym
2009-01-20 @ 12:26:12
URL: http://anonym

Du kanske borde ha tagit vara på vännerna själv en gång i tiden...Kanske hade de funits då...

Helena
2009-01-20 @ 18:36:33
URL: http://helpyourselfish.blogg.se/

å, de va så länge sedan någon tackade att jag fanns ;) vi får panikröja någon dag. puss

Helena
2009-01-21 @ 12:15:39
URL: http://helpyourselfish.blogg.se/

Hahaha OJ va svårt de va o veta vem som skrivit som anonym! Hahahahaha DU borde tänkt på det istället! haha

Catja
2009-01-21 @ 20:39:06

ja men sanne du kanske skulle tagit hand om vännerna lite bättre.! hahaha fan va löjligt..

Ja förstår inte att folk orkar..

Ja finns här iaf vännen...

Älskar dig..

mommo mams
2009-01-21 @ 23:20:47

Vad e det för en så kallad vän som inte ger sig till känna, kan väl inte va nån god vän iallafall, för sånna kan man ju gräla på o älska ändå, tusen tankar vän o mor "häxa" också HEEEEEEE Hiiiii Hoooo

pussar

artistic
2009-02-01 @ 20:38:59
URL: http://www.bloggterrier.blogspot.com

Jag hoppas verkligen inte jag är en av dessa du beskriver. Har inte varit hos dig, men det är mest för att du har så ont och ville vila trodde jag när du sa att vi ses när bebben är ute. Är du ensam så hojta så kommer jag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0