Weii !!!!!!!!!

Vilken vecka... Detta har varit den värsta veckan i hela mitt liv. Jag har inte fattat hur illa det har varit förens först igår, å tur e väl det...
Min lilla pojke har bokstavligt kämpat för sitt LIV för att överleva. :-O
Jag har fattat att han var dålig, men inte att han höll på att lämna oss.
En av alla tusen sköterskor kom in till Tonni igårkväll. En som inte hade sett honom sen då han kom upp på IVA. Hon tittade på honom å log å sa, -Åh vad kul å se att han mår så mkt bättre, han var ju riktigt dålig när han kom. Jag tittade då på henne å förstod att hon hade varit orolig för min pojkes liv, jag frågade då för första gången, -Var han döende, var han asså på väg å lämna oss ?!?!?! Hon tittade på mej med en blick som bara den svarade, -Ja så var det, barn kämpar tills allt bara lägger av, å det var det som höll på att hända.
Shit, det har jag verkligen inte fattat. Å som sagt, tur är det, för det hade jag fan inte fixat..
Idag är det iaf hans 6:e dag på IVA, och man skulle imon väcka upp honom å ta bort tuben. (respiratorn) Men vid halv tre ringer det en sköterska från IVA å säger att min lille Nisse har visat att den ska bort NU. ÅH, LYCKA !!!! Jag var då å åt glass med mamma å min älskling. Jag skickade glassen åt helvete å åkte till min prins. Han var verkligen vaken när jag kom upp !!!! Åh vad glad jag blev av att se hans vackra ögon. Dom har jag inte sett sen i lördags kväll. Min lilla fina pojke. E så oerhört lycklig !!! Fick äntligen hålla min lilla prins ikväll. Första gången jag håller min lille bebis, oxå sen i lördags. Det har varit så jävla jobbigt att bara få stå brevid sitt nyfödda lilla barn å bara se på hur han kämpar för att överleva en JÄVLA förkyldning.. Så sjukt att nått som kan vara så enkelt för oss, kan vara livshotande för ett så litet barn...


*Mammas pigga fina lilla, nästan slangfria kille :-D

Veckan har ju som sagt varit jätte jobbig. Han har varit så oerhört tungt ner sövd. Han har sen i söndags morgon inte rört en min. Han har bara legat där å fått hjälp av restiratorn med andningen. Men i onsdags på hans 5 veckors dag kunde man sänka lite på trycket från respen å även lite på intaget av sömnmedicin, vilket gjorde att han började små snutta med tungan i luften, å han rörde lite lätt på händer å fötter när han drömde, han knöt även den dagen åt om mitt finger. *Jag grät* 
Å han har varit så jätte svullen i ansikter. :-( Det har varit så riktigt hemskt att behöva se sitt barn på detta sett. Inget jag ens skulle önska min värsta fiende. Hua. Ingen ska behöva se sina barn så här.

         
*På måndagen :-(                *Fina skylten han fick         *På tisdagen


*En väldigt svullen kille. :-(

Ni som har varit å hälsat på min prins, ett stort tack !! Det har bettyt så mkt !!
*Mamma, Helena å Majsan*
Tack alla för era fina å värmande ord !!



Min lilla Thilo har tyvärr oxå blivit sämre. Han kom till akuten igår kväll, å sen fick han läggas in, så nu ligger han nere på våran avdelning. Men han är dock inte så dålig som Tonni har varit, så jag inte skrämmer nån nu. Han ligger "bara" på vanlig avdelning med syrgas. Å imon ska vi få komma ner till honom. (Samma rum) Hehe. Nu får ni bli friska mina småttingar !!! *Älskar er*
Catja var uppe hos Tonni i morse, hon klappade då på honom å sa,-Det är dags att vakna nu Tonni. Så hon är ju väldigt märkvärdig nu när han faktiskt vaknade bara nån timme efter det. Limpan hävdade då att om det nu var hennes ord som spelade in, varför har hon då inte sagt till honom innan. ;-)


*Mosters älsklings Thilo i morse. Sover gott <3

Nää, nu ska jag mysa lite med min fina älskling här innan vi ska lägga oss, så vi kommer upp till min vakna fina prins !!
Å snart får vi äntligen hem min fina Sessa oxå. Saknar henne så sjukt mkt. Har ju bara sett henne 2 ggr under veckan. :-( Kommer ju ALDRIG släppa mina barn nu när jag snart äntligen får vara med dom igen. ;-)
Kram å god natt på er gott folk !!


*Thea å Pappsen i ondsags. <3 Skoj det där ;-)
Susanne
2009-04-03 @ 23:37:00

Hej Hela familjen!



Förstår ni vad ni gått igenom? Detta är helt otroligt vilken lycka för er! Vi är så glada för eran skull och att Tonni klarade sig. Nu får både Tonni och Thilo krya på sig så båda får komma hem snart:) Kram till er alla från oss:)

Helena
2009-04-03 @ 23:40:31

Underbart att Tonni börjar bli bättre, han skrämde oss riktigt denna gången! Usch, bäst för han att han blir en snäll o lydlig tonåring nu! ;p

trist som fan att ni ska behöva träffa Catja o Thilo där :s Du får hälsa att vi tänker på dom oxå!



Men killarna blir snart bra o sen kravlar dom runt på golven därhemma o busar som pojkar ska göra :)



Puss



mommo mams
2009-04-03 @ 23:56:31

Här är världens lyckligaste Mommo, nu snabbar du dig lillemannen så du får komma hem,,, o Thea med, nu får det bli fika i det gröna istället för folksammlingar, för vi ska vara ute i friska luften så mycket det går, hoppas Thilo kommer med i gröngräset, för han e också på bättringsväg så klart,vi får isolera oss, det går ju att få elendet igen, skit tycker jag. Kramar

jennifer
2009-04-04 @ 07:58:33

Vad skönt han är bättre :)hälsningar Jennifer o Amanda.

Emilly
2009-04-04 @ 08:26:52

Blir tårögd när man läser vad ni verkligen gått igenom, är så glad för eran skull att han är på bättringsvägen vilken otrolig lycka för er gumman :)



Massa kramar till er från oss

sarah
2009-04-07 @ 09:19:20
URL: http://meeellis.blogg.se/

HejHej !

Vilken fin och stark lite kille ni har, verkligen! :)

Hoppas allt går bra, håller alla mina tummar! :)

Vet inte om du kommer ihåg mig, men var uppe hos er för ett par år sedan med Sanna :)



Kramar Sarah

Annika
2009-04-13 @ 21:47:38
URL: http://nattisfelicia.blogg.se/

Hej o grattis till lilleman!

De ryser inom mej o tårar flödar när jag läser vad ni gått igenom.Jag håller alla tummar o tår att lilleman blir bra snart och ni får hem han!

Massa styrkekramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0