2 år igår !!

Japp, igår vad det Theas två årsdag. :-D
Min stora, fina tjej. Hon är så himla fin å duktig. Jag är verkligen världens mest stolta mamma !!
Mommo ringde på morgonen å sjöng för henne, sen ringde Theas "andra farmor"-Anna från sthlm, å sen slog även faster-Linda en pling. :-D Min far å Gunilla ringde oxå under dagen. :-)
Thea fick medelande av Helena å Moa, Petra å Leon, Emilly å barnen, Majsan, Majsans mamma, å så lilla Börje. :-D

Å sen på eftermiddagen tyckades Theas biologiske farmor oxå skicka iväg ett SMS......... Vad det allt liksom. Hennes ända barnbarn fyller år, å hon skickar ett sms... Aja, det var det ju ingan annan i DEN familjen som gjorde. Inte ens Theas biologiska pappa hörde av sej på HELA dagen. Inte ett ljud. Tror faktiskt inte ens att han kom ihåg att hon fyllde igår. Ett sånt svin. Gaaah. Blir så arg !!!!! Vissa borde ju fan inte få kalla sej pappor asså.
Att han ens kan med att leva med sej själv. Ett sånt jävla as asså. 2 av 2 födelsedagar har han skitit i henne nu. Fast på hennes 1 års dag fick hon iaf ett kort sms till min telefon. -pussa min dotter grattis från pappa. Det var allt som stod. Han påstod oxå då att han hade köpt present till henne, men dom skulle hon inte få eftersom han tyckte att jag hade bettet mejj som en fitta.
Idiot. Vad jag än gjort eller inte ska han väl inte straffa Thea för det..... :-S Men jodå. Å nu hörde han inte ens av sej. Nu har det gått 1 år å en månad sen han hade henne sist. Snacka om att ha bränt sina broar för länge, länge sen...

Nää, nog om det.. Skulle kunna skriva i timmar, för det gör mej så jävla arg att någon sviker den människan som jag älskar mest av allt på hela jorden. Hum....
Iaf, gårdagen var verkligen as stressig. Vaknade vid halv åtta, tog mej en dusch, gjorde frulle, väckte min Sessa med en "ja må hon leva" trudelutt, åt frullen, slängde på oss kläder, halv sprang till dagis med snuttan som skulle bjuda på glass på "sångstunden", stressade vidare till samtal med underbara Sofia om allt detta med Tonni, direkt efter det in på BVC med Tonni på 2 månaders läkarbesöket, fort hem, fixade klart tårtorna, stressade vidare till Babymassagen, stressade hem till Thea å min mamma som hade varirt så snäll å hjälp mej med hämtning på dagis, fixade upp alla ballonger å plockade, å sen kom folket. ;-) Catja, Thilo, Mia, mamma, Kjell, Marita å Bea !!
Utav Bea fick Thea en jätte söt bikini, en fin tunika å ett par jätte söta kortbrallor. Av Mia fick hon en liten vovve som skällde, gick å slog volter. :-D Gissa om den var poppis. Tills mamma, Marita å Kjell kom med sin presen, en cykel, en söt jätte röd liten trehjuling. :-D Catja å Thilo hade köpt en hjälm. En jätte fin prinsesshjälm. Thea fick oxå en vattenflaska med prinsessorna på av Marita. Tack allihop :-)
Dom stannade ett par timmar å slafsade i sej tårta som tårtmästaren Sanne hade gjort. :-) Sen var det dags för folket å rulla hem. Jag fick barn i säng å sen tog jag min vanliga kvälls promenad me min kära vän Helena. Catja har hängt på två dagar i rad nu, å henne lär vi ju inte bli av med nu. Hehe.



    
*Blåsa ljus                             *Fina cykeln å hjälmen

Så vad har hänt sen sist då.. Ja aa.. Min kamrat Emilly har fått en liten Tindrah. :-) Var å hälsade på dom på BB när hon bara var några timmar. :-D  *Grattis igen gumman* Å lilla Kewin oxå, grattis lill gubben som nu blivit storebror.
Vad har mer hänt ?? Jo, jag å Helena är värsta grymma. Vi har börjat promenera VARJE kväll. Har nu gått sen förra onsdagen- :-D Varje kväll, i typ 1 - 1 ½ timme. Lite olika. Dom 2 sista dagarna har vi fått gå lite kortare rundor eftersom vi kommit iväg så sent, så då har vi bara gått en timme typ. Men det är ju tvär mkt om man ser vad vi gjort innan. ;-) Hehe.

Idag skulle vi gått med Catja å Thilo till MVC, men mina barn var lite kinkiga. Det blir inte alltid som man tänkt sej när man har barn. ;-) Så vi gick ner å mötte syster yster å snutt älsklingen efter dom varit på mvc istället. Tog en liten fika i centrum, satte in pengar på Theas konto, å öppnade ett till Tonni oxå. Såg då att Theas biologiska farfar å "andra-farmor" hade satt in 600 kr till Thea i födelsedags present. Dom är ju så fina. Jag upptäkte dess värre oxå att den biologiske fadern fortfarande inte satt in Theas 350 kr som han lånade av henne när hon döptes, å då var hon 3 månader gamal. Asså, den människan asså. Man får ju hoppas att han inte sover gott om natten.
Sen kom iaf Majsan, hon hade med sen presenter till Thea hon med. En toksöt klänning, en jätte fin rosa kofta, å så fick hon en liten vovve med koppel, glasögon, keps å en väst. Hehe. Thea blev jätte glad. :-)
Sen gick vi på allum en stund. Sen åkte Majsan hem, å jag, Thea, Tonni, Catja å Thilo knallade bort å solade å sen hem å slängde i oss lite mat. Å snart ska jag, Helena, Catja å Thilo ut å traska igen. Underbart !!


*Mina fina, trötta barn under kvälls läsningen :-)

              
*Plutte prinsen            *Thea å Moa i solen            *Gottegrisen                        *Sessan

    
*Myser lite. ;-)                       *Cykelbruden ;-)


*En glad å frisk liten kille !!!! :-D

Nu ska jag ta mej en macka innan det är promenadtime.
Kram på er mina trogna läsare. ;-)
Anonym
2009-04-22 @ 22:00:29

Thea har världens bästa Fredrik som pappa.!

Ricky är inte värd att ha en sån fin dotter...

Du, Thilo blev lite ledsen här nu, han va faktiskt oxå med på kalaset ävenfast han sov hela tiden.. ;)

Snart ska vi gå ut o gå..

Älskar er familjen..

mommo mams
2009-04-23 @ 00:24:35

Hej

Ja vad tiden går,, fina presenter fick hon vår lilla stora 2-åriga Thea, o vi hade jätteskoj på lekplatserna, för det gick ju inte att undvika dessa på väg hem, fick ju lura henne att titta efter en katt som vi såg, annars hade vi väl varit kvar än.... Pussar

Helena
2009-04-23 @ 17:46:49
URL: http://helpyourselfish.blogg.se/

Man är inte en pappa fär att man gett sin säd så att uttala det fint, man är en pappa när man tar hand om sina barn, när dom vet att deras pappor är deras största trygghet o att dom alltid kommer att finnas kvar oavsett vad.. Vilket han som donerade till dig inte är, kvar alltså. ´Ja vägrar kalla den Där saken pappa till henne!!



Hon har ju som tur är sin pappa fredrik o annat vet hon inte. Tacksam till honom kommer hon vara när hon vet vad som vart o vad som är.





Love.

Susanne
2009-04-24 @ 12:10:52

Hej! Thea har en underbar fredrik till pappa nu. Många fina presenter du har fått. Men emily har en här hemma som väntar. Den får du nästa vecka:) Ha en bra helg nu hela familjen:) Kram:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0