Tänk så det kan bli ibland.

Tänk vad mkt som vi faktiskt inte styr över.. Nått händer å vi står maktlösa brevid å bara ser på. Eller så kanske man är mitt upp i det. Men ändå har man inte ett piss å säga till om. Vi kan alla vara överens om att det finns nått, nått som sitter så jävla mkt högre än oss.
Men vad kan man ju undra ??
Vissa dårar får ju tydligen för sej att kalla det gud, å lever sen efter en svag sida av sej själv och lever hela sitt liv efter GUD.. Men tyder inte det på en jävla svaghet. Det tror jag iaf. Allt som sker å allt som hänt, det är vi så naiva å och påstår är gud, då slipper vi själva att ta ansvar för nått.
Visst, jag kanske är fördomsfull. Men vad annars handlar det om då ?? Kolla nötterna i afrika, dom fick bromsmedicin mot sin AIDS, men dom tog den inte, för det var gud som hade straffat dom som fick AIDS för sina onda handlingar. Man skojjar du eller ??
Ja jag tror att något finns, något mkt högt. Tror att allt redan är förbestämt på ett eller annat sätt. Men det är ju knappast nått jag går å tänker på varje dag, eller skyddar mej bakom. Jag tror inte heller att vi är ensamna i rymden, jag tror inte heller att när vi dör så blir det bara svart. Om vi nu ändå ska prata tro.
Pratade en gång med en väldigt kristen person. Hon var helt insnöad på detta med gud, å jag hamnade givetvis i en diskution. Tyvärr kan jag för lite för att kunna mot argumentera, men jag har ändå ett annat tänk å kan använda det. Hon drog iaf igång tjötet om att gud skapade jorden på 7 dagar, Oki, visst.. Men hur i helvete förklarar man då att dinosaurier hann att vara utdöda i flera tusen år innan människan dök upp ??
Pratade en annan gång med en kristen pojke som stod i Alingsås mitt inatten med resten av hänget från kyskan, dom stod där å delade ut saft/kaffe å varmkorv til alla packade ungdommar som gled förbi, frmodligen  i hopp om att få med nån stackare i sin säkt. Men iaf, jag började då prata med den ena killen, som förvisso såg jävligt bra ut å bara var 2-3 år äldre än mej. Tittar på hans hand å ser en ring, Perfekt tänkte snillet-asfull-Sanne., han är nog gift, detta ska bli kul. Mycket riktigt, han hade tjej å var mycket riktigt gift. 21 år var han. (Visst jag har oxå varit gift, å till åme hunnit skilja mejj å jag är bara 21, men våra giftemål skiljer varandra väldigt) Han var ju så klart gift för att få sätta på sin flickvän utan att få höra att dom SYNDADE.. Gaaah. Efetr att ha stått å diskuterat med honom ett tag, så kunde vi båda ändå bara komma fram till att det var som jag sagt, men han var inte lättbesegrad, han försökte ändå, det ska han ha kred för. Haha. Lille stackarn, där fick han stå mitt i natten med en full brudjävel å tjöta om sitt sexliv. Haha. Tillslut var mina kamrater så trött på mej att dom slet mej där ifrån, å det gick nog pojken hem å tackade gud för lite senare den natten. ;-)

Iaf det jag försöker komma fram till är att det händer som sagt så mkt som man inte styr ett skit över. Kolla bara när jag gick å gift mej.... Hur dumt det än var så gjorde jag det som en sista naiv tanke på att rädda nått som redan var så jävla dött. Men jag gjorde det för mitt barns skull. Ville att hon skulle ha en familj. Men som sagt, det var ju redan dött, å det ända jag gjorde genom att gifta mej, var ju att dra ut extra lite längre på döden.. Det var ju inte meningen att det skulle vara vi, då blir det ju knappast så bara för att  man gör yttligare lite till för det.
Å se hur bra det blev iaf.
Thea har nu en jätte fin å trygg familj. Allt löser ju sej ändå. Vi kan inte styra över makten. Nu har hon ju en mamma å en icke biologisk pappa, men som ändå är hennes ända pappa, som älskar varnadra å henne mer än allt annat på hela jorden. Bättre kan det ju inte bli. :-D

Å vad kom nu allt detta ifrån. Det vet man inte alltid heller. Haha.
Nu kom min Mia å VOVVEN, som Thea säger. Så ni ska vi pussa lite på varandra å snacka lite skit. ;-)
Adjö så länge, hörs nog mer ikväll.
Puss å kram alla barn

Helena
2008-12-11 @ 22:21:50
URL: http://helpyourselfish.blogg.se/

Du o dina jäkla tankar ;p Usch ja kan bara tänka mig den stackars killen i alingsås! Du måste vart djävulens dotter i hans tro.

Sanne
2008-12-12 @ 11:31:32
URL: http://ninna.blogg.se/

Hahahaha !! Förmodligen. ;-)

Emilly
2008-12-12 @ 11:38:10

hehe du e la rolig du, du å dina tankar ;) , kan se de framför mig när du diskuterar med honom å han knappt har ngt att säga ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0