Min Essi!

Hahaha! Ibland undrar man ju lite vad som händer där inne i barnens små huvud..
Alla dessa kommentarer dom kläcker..
Alla små tankar och funderingar dom har..
Vissa kommentarer hade man ju önskat att man hade lyckat
spela in så att man kunde ta fram och lyssna om man känner sej lite nere tex. ;)
 
Idag har jag varit och lämnat min stora, helt överlyckliga tjej
på dagis, med matsäck och hela helvete.
Hon ska nämligen idag gå på utflykt med sin blivande skolklass.
Det är liksom första dejten med klassen!
Herrejävlar vad hon börjar bli stor!
 
På väg till dagis slås jag av tanken på att det om bara två
är sex år sen jag låg där på Östra sjukhus och fick se min lilla
Essi för första gången.. Sex år sen!?
Vart tog alla år vägen!? Hur blev hon så stor!? Hjälp!!
Så jag säger med lite panik i rösten, -Men ååh Thea, måste du
verkligen fylla SEX år i övermorgon?! Jag tycker det går lite för fort!
Thea, -Men snälla mamma, hur tänkte du nu? Jag kan ju inte direkt backa liksom!
 
..äh, okej, vad hände där?! ;)
Hahaha!
Nä, det kan hon ju kanske inte göra näh.
Men finns det inte någon handbroms någonstans som man skulle kunna få dra lite i?!
Dom växer ju alldeles för fort ju.
Snart flyttar dom ju hemifrån, skaffar egna familjer och behöver inte sin mamma mer. :-0
Jisses, säger jag bara.. Men det är väl bara att gilla läget och
åka med, för det finns ju liksom inte så mycket jag kan göra åt saken.
Och det är ju faktiskt helt fantastiskt och underbart att följa deras utveckling! :)
 
..och så här stolt är man när man ska på sin första utflykt! <3
 
Anonym
2013-04-19 @ 13:55:31

OH Stora fina Thea tjejen, om 2 dagar e du 6år, redan!!! skolan efter sommarn, knappt man hänger med i svängarna...Tusen pussar från mommo vi ses på Söndag.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0