Finast!

Jag har väldigt svårt för otacksamma och åpna barn, så
därför har det alltid varit så viktigt för mej att inte själv få "såna" barn.
Och för en stund sen fick jag än en gång bevis på att jag lyckats.
 
Jag frågade mina barn om dom visste om det var någon som möjligtvis fyller år i morgon.
Thea svarade med ett leende på läpparna att det minsann är hennes födelsedag i morgon.
Jag tittade på henne och sa att hade glömt av att det var redan i
morgon och att jag därför inte hade hunnit köpa
några presenter till henne pga det och frågade om det var okej ändå.
Hon svarade: -Men mamma, du var ju så sjuk igår så jag förstår
att du inte kunde köpa något. Jag kommer säkert få någon
present av någon annan, så det är okej i alla fall.
 
Min stora fina tjej! Jag blev ju alldeles tårögd!
Bara sex år och full av empati! :)
 
Jag pussade stolt min lilla tjej i pannan, talade om att hon
är det finaste som finns men att jag visst redan hade köpt en och annan present.
Hon flinade åt mej, kallade mej Tokmamma och sa en gång
till att hon hade förstått men att det var bra att hon skulle få paket
av oss också, för det är ju roligt att öppna paket faktiskt. ;)
 
 
mommo
2013-04-20 @ 13:04:27

Gulligaste THEA




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0