Hammaren!

Min son är väldigt förtjust i verktyg och speciellt i hammare.
Efter frukosten förut kom han i köket med sin stora hammare som han fick av sin mommo igår och frågade vad delen man slår med heter. 
Man är väl ingen verktygsexpert precis, så det var ju bara att googla skiten. Och mycket snart kunde jag ge min son svar på sina verktygsfrågor.
Jag upptäckte dock att det blev lite tokigt när jag skulle förhöra honom på delarna efteråt..
 
-Här är..? Huvudet. Detta är..? Klon. Och detta..? Skaftet ja. Och vad hette denna delen nu då..? ..Nä Tonni, ban hette det ju. Man slår alltså med banen...

Min 3 åriga son tittar lite skumt på mej, -Ska man slå barnen mamma?!
 
 
mami
2012-09-30 @ 11:05:46

Ja ibland e det svårt o förklara allt för di små ha haha




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0