Problem

Då är man vaken.
Ligger och funderar på hur jag ska göra mej i ordning utan att alla vaknar..

Tonni är ju oerhört lättväckt.. och är Tonni vaken, ja då är alla vakna. ;)

Upptäckte nu när jag vaknade att sängen var väldigt rymlig.
Inga barn som kommit in inatt. *Tummen upp* eller..?!

Det är fan det som är problemet.. ;)
Barnens sovrum är precis vid köket och badrummet, så går jag upp nu och rör mej i dom rummen (vilket är det jag måste) så kommer han lillsnigeln att vakna.

Så nu känner jag mej lite bitter över att jag sagt till min son (framförallt, då det oftast bara är han) att ska vara stor kille och sova i sin egen säng.
Jävligt onödigt känner jag ju nu när jag ligger här och inte "vågar" gå upp. ;)

Bara klockan passerat sju så är det la okej.
Sju, våran oskrivna lag här hemma.
Mina gamla läsare har hört om "regeln" förr. ;)

Men nu drar liksom klockan iväg, och jag börjar på bråttom, så det är väl lika bra att gå upp och se hur mycket man kan göra obemärkt. ;)
I tisdags lyckades jag göra ALLT, t.o.m duscha utan att ens någon vaknade.
Dom hade sovit till kvart i nio den morgonen. As!
Men det var la för att lillsnigeln "lika gärna" kunde fått vakna, eller nått.
För hade jag inte "velat" att han skulle vakna där i tisdags så hade han vaknat direkt. ;)

Så dags för uppdrag, super-ultra-tyst att inledas. ;)
Ha en bra dag!

En liten bild från min favorit bok när jag var liten, Nattresan!
mami
2012-01-26 @ 09:18:58

Godmorgon hoppas du lyckades smyga.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0