Ingen film

Skrev ju i förra inlägget att jag skulle hämta posten och unna mej en film innan det var dags att hämta barn, men det blev inte riktigt så. ;)

Jag gick ner och hämtade posten, och där låg bl.a ett brev från kommunen..
Tänkte att det nog bara var dagisräkningen, så jag bläddrade lite snabbt i Partille Tidningen innan jag öppnade min yttedörr.
I samma stund som jag står med posten i handen och smygkikar i tidningen så ringer min mamma.
Hon var klar med sin bestyr och undrade om jag ville att hon skulle komma och hämta mej så vi kunde åka ner till Allum så jag fick hämtat min beställda vara någongång. ;)

Jag har nämligen varit på jakt efter en ljudbok med Lilla Spöket Laban, huuuur länge som helst, och det finns fan ingenstans..
Min son är nämligen Labantokig och har varit sen han var bebis. (som tur var hade han typ ett halv års "uppehåll" för ett tag sen) ;)

Men så kom jag på att jag skulle kolla på bokhandeln nere på Allum för någon vecka sen om dom hade, men icke..
Frågade om det verkligen inte fanns alls.. 
Jag tänker ju fan inte sätta mej och spela in bokjäveln själv liksom, och han kan inte somna om jag sitter där inne och läser på kvällarna.

Så kvinnan gick och kollade i sin dator, och då kunde man beställa ljudbok + sångbok. WEII!
Den kom typ  förra veckan och jag är ju som vanligt expert på att skjuta upp saker-å-ting ;)

Men sagt och gjort, mami kom och hämtade mej och vi åkte en snabbis till Allum, hämtade ljudboken, köpte mej en ny burk med "hårgegg", och sen åkte vi en sväng till Rusta för att slå ihjäl dom sista minutrarna, och därefter släppte mamma mej vid dagis. :)

Oj, måste ju berätta om brevet..
Jag öppnade brevet från kommunen efter att mamma hade ringt.
Det var från skolan! 
Jag kom in på alla mina valda kurser förutom psykologin.. :( Men man står ju som reserv, så det är väl bara att hoppas att någon hoppar av. ;)
..och jag börjar på måndag!! 

Har en lektion på morgonen som slutar fem över tio, och nästa lektion började inte förrän tjugo över tre.. :-/
Jaja.. Det får väl blir "nördtid" i bibblan under dom timmarna..

Dom andra 4 dagarna var ganska bra upplagda. Så det var ju bra det i alla fall ;)

Nu ska jag försöka roa mina barn, laga mat, hänga tvätt, sätta på en ny maskin, och allt detta på samma gång.
Ja det är underbart att vara kvinna/mamma ;)

Hej på er!

mams
2012-01-12 @ 16:38:05

Ha Ha gick det bra att gå m sniglarna hem ?

Sanne
2012-01-12 @ 17:33:23
URL: http://ninna.blogg.se/

Haha.

Ja tillslut ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0