Bosse på rymmen?

Nä, Bosse är INTE på rymmen!
 
Jag funderar fan starkt på att köra upp ett jävla batteri i röven på honom eller nått..
(..och nu blir jag la anmäld för djurplågeri också!? Så jag kanske ska förtydliga, -jag tänker alltså inte bokstavligen köra upp ett batteri i arslet på mitt lilla djur!)

Mia det jävla puckot frågade min knappt 4 åriga dotter förra vintern om inte hon skulle vilja ha ett marsvin.. GAH!
Självklart ville dotra såklart ha det! Och impulsmänniska som man är, vilket Mia är väl medveten om, så hängde jag väl tillslut på. 
Dagen efter åkte hela familjen (Mia inräknad) långt åt helvete för att då köpa två marsvin.. En pappa och en son, -Charlie och Håkan.

Charlie gick dessvärre och dog i sommras..
Och hua, det var ju fan skitläskigt att djuret bara låg där i buren när jag skulle ge dom mat på morgonen! Och nä men jag vägrade att ta i det stackars döda djuret. Och nu...?!
Tillslut läser min granne på FB att Challeballe är död och att Håkan lilsom sitter där med sin döda pappa. Så hon messade mej och frågade om jag behövde hjälp?
Och -JA, TACK, det behövde jag ju i alla högsta grad!
Så upp kommer Tessan och helt enkelt bara lyfter upp det döda djuret, lägger honom i en kartong och frågar mej sen var hon ska ställa det..
-Öh, jag vill inte ha det här, vi får gå och slänga honom i sopprummet. 
(Ah'men va skulle jag göra då...?!)
Tessan undrade väl om jag var på riktigt..
Och svaret på det är väl -nä det är jag ju inte..
Men hemma ville jag ju inte ha liket. Så det fick bli sopphuset. *Sorry*

Hur som helst så tyckte jag ju så synd om Håkan som nu skulle behöva vara ensam. För marsvin ska ju heller inte vara själva.
Så jag åkte och köpte ett nytt jävla marsvin till Håkan.
Alltså lilla Bosse då. Och så söt han var!
..så hur jävla kul var det när nu Håkan också gick och dog här för några veckor sen.. GAH!
Så nu är ju liksom Bosse helt ensam, stackarn, och jag tänker fan inte köpa ett enda jävla marsvin till för att Bosse inte ska vara ensam, för då får jag ju fan inte göra annat än att köpa marsvin.

Och jag kan ju tyvärr inte påstå att detta stackars djur får någon överdos av kärlek tyvärr. 
Han får sin mat, sitt hö och lite grönsaker varje dag, och om han har tur så är det kanske någon som stoppar fram sitt nylle vid gallret utöver "bur-bytar-dagarna". Stackarn..
Men hur kul är han tillbaka då?! Inte alls, för nu har "Gosse" varit ute i typ 2 timmar. Och helvete i havet vilket tråkigt jävla djur..!
Varje gång jag tar ut honom så bara sitter han där man satt ner honom. Eller asså, han kanske rör sej inom 40 cm avstånd ifrån sin "toalett" som jag alltid tar ut och ställer i det rum som vi är i.
Och förut blev jag fan måttligt intresserad på att djuret bara vá, så jag satte honom långt från oss, långt ifrån buren och långt ifrån hans toa och tänkte att han kanske skulle behöva gå hela vägen till oss.  Men nä, där stod han på mattan tills jag hämtade honom. Kul kille liksom.. 

Kanske dags att kolla om det är någon som vill ha ett marsvin. 
Det kanske är någon annan som också bara har ett masvin och vill ha en kompis till det, och som tycker att marsvin på något sätt är roliga djur..
 
Men sicket inlägg ändå,  -marsvinsbloggen!

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0