Slagskämpen

På väg hem från dagis tog jag och mina små sniglar en liten promenad genom dalen.
Barnen sprang omkring som små uttrar i snön, trots att dom varit på dagis hela dagen och enligt mej borde ha varit rätt så slut. ;)
Fast det var dom nog trots allt ändå. Haha.
För innan vi gick hem skulle vi ta en repa in på Ica och inhandla en mjölk.
Och när vi då kommer fram till torget så går Thea i sin egna lilla värld och små kikar lite för mycket in i alla skyltfönster och lite för lite framåt, (som jag så ofta tjatar om att man måste göra) och vipps så hamnar hon i tung fight med en stolpe.
Åh satan vad det small till.
Och kassa mamma som jag är så har jag lite svårt att hålla mej för skratt.
Men lyckades ändå att inte visa henne det och tröstade min lilla sessi.
Men det var inte helt lätt. :-/

Ja men va fan, det hade verkligen varit en sån där klockren videosnutt i det där funniest home video-programmet. ;)

Samtidigt så blir man ju både orolig och en smula irriterad på att man aldrig lyssnar på sin mor...
Man kan väl känna att dom inte behöver göra om allt man själv gjorde, eller inte gjorde. ;)
Att inte lyssna på sina föräldrar var ju liksom inne på 80-90 talet. ;) Haha!

Men aj så ont det måste gjort i den lilla pannan.
Och så blev hon nog en aning paff också när stolpen bara anföll henne helt oprovocerat.
Pluttis! <3

* * * * * *

Något plugg blev det inte förut.. Man kan säg att verken jag eller Majsan var så vidare värst sögna. ;)
Men jag har fått gjort en del ikväll i alla fall, och så får jag väl läsa lite till när jag ligger sen.

Just nu sitter jag i pyjamas, under en tjock filt i soffan, hackar tänder och skakar som ett asplöv.
GAH, vad jävla horkallt det är i denna jävla lägenhet!!
Förutom på sommaren, för då är det åt andra hållet istället. Jävla bastu! Men just nu hade jag hellre haft det.. Brrr!

Äh dags att packa ihop min lilla nördväska inför morgondagen och sen ska jag krypa ner mellan lakarna och läsa lite.
Så vinkivink! :)

Man ser kanske inte jätte mycket av bulan på bilden.

Men där finns allt en liten "färgklick" och en liten utbuktning. ;)

 

mommo
2012-02-08 @ 08:47:13

Snutten hon e lite flummig sötisen

Määäd
2012-02-08 @ 19:48:52
URL: http://madelli.blogg.se/

Hahaaaa ser det framför mig!

Stackars lilltösen då, men ja e impad över att du inte vek dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0