Sicken dag..

Det var inte alls så illa med ljumsken idag, även om det minsann gjort bra ont idag också.
Men ju mer jag gått ju bättre har det konstigt nog blivit.
Så det måste ju varit någon nerv som hamnat i kläm eller något. :-/

image description

Min lille sötsnigel i sköna morgonfrillan. ;)

Idag är jag irriterad..
Fick ett sms av min käre kamrat i morse om att det är massa människor som inte tänker komma i morgon.
Det är fan alltid så med folk..! Vad är det för jävla fel på människor.
Det slår ju liksom aldrig fel heller. Det är alltid någon som plötsligt blir lite sjuk, någon som måste jobba istället, någon som bara skiter i att svara, någon som kommer på att den fått njursvikt i lillfingret eller kommer med någon dålig bortförklaring.
Man undrar varje gång det blir sånt trams hur glada dom själva hade blivit om någon hade gjort något liknande mot dom själva..
Och vadå, är man nära vänner så får man väl bita ihop lite.
Om det nu inte är så att man tex är magsjuk, för det vore väl en BRA ursäkt. Men lite förkylning/lite feber och andra små krämpor, det kan man väl ta en Alvedon mot eller bita ihop.

Lustigt nog har jag redan när jag bjudit folk kunnat räkna ut vilka som kommer att komma med såna där dåliga bortförklaringar, och det har typ blivit så varje gång..

Men nu har liksom Majsan ändå fyllt 25 år, hyrt lokal och var ute i god tid med sin inbjudan. Så detta gör mej bara riktigt förbannad.
Typ fram till igår var det ändå fler än 20 av ca 35 som skulle komma i alla fall, men så hör liksom flera av sej idag, (dagen innan) och kommer men massa jävla undanflykter..
Så där står nu min kära kamrat med lokal, mat och en massa och kvar var 11 pers.
Så jävla fittigt rent ut sagt!

Jag kände att man kanske kunde få Mia som också ska ha kalas i morgon att slå ihop sitt med Majsan i lokalen.
Tänkte att det hade blivit massa flugor i en smäll.
Majsan hade sluppit sitta med en typ tom lokal, Mia hade sluppit eventuellt sura grannar och ett stökigt hem, jag hade kunnat fira båda mina vänner och Emelie (Mias syster) som också är bjuden till båda också kunde fira både sin syster och sin kamrat.
Men Mia hade redan fixat med en massa (självklart med tanke på att det är i morgon) så hon kände att det skulle bli lite dumt. :(

Så där gick min lilla plan sönder lika snabbt som den dök upp. ;)

Dock stoppade in skiten här. Nej nej.. En olycka kommer ju sällan ensam, som man brukar säga.
Nä till råga på allt så ringde Fredriks syster förut och säger att hon känner sej lite dålig så vi får fixa en annan barnvakt till Tonni..

Gah! Hur lätt är det liksom..?! Den enda som någon gång brukar ställa upp som barnvakt det är ju Majsan. Och det är ju till henne vi ska, så nä den går ju knappast.
Fick kolla med Helena, men dom hade själva fixat lite barnledigt i morgon och var också bortbjudna.
Grannarna blev sista chansningen, men dom skulle också iväg.
Och mamma ska ju ha Thea, och hon kan inte ha Tonni också.
Så ja, det var ju bara att ta på sej kängan och sparka till Majsan ännu lite till.
Nu är vi bara tio stycken i morgon istället.
Och jag och Fredrik får än en gång inte vara barnlediga tillsammans.

Under fyra år har nog jag och Fredrik gjort något tillsammans bara vi kanske 5-6 gånger. Så ja man såg verkligen fram emot denna kväll tillsammans.
Men icke..!
Någon var som vanligt lite sjuk.

 

image description

Fast man kanske ska vara glad att man inte är så ofta ensam med detta semlemongo ;)


Men det där med en stor lokal kändes ju plötsligt ganska så jävla onödigt för min käre vän. Alla dessa pengar rätt i sjön typ.
Vi kommer absolut att ha jätte trevligt i morgon ändå, men det är bara så jävla störande!
Och man kan fan inte annat än att bli en smula förbannad på att folk alltid ska banga i sista sekund..

Nu ska jag i alla fall ha lite fredags mys med min familj. Och så får jag väl ringa mamma och säga att hon inte behöver ha Thea i morgon om hon inte själv vill då. (och det tror jag nog hon vill i alla fall) ;)

image description

Hoppas någon jävel som vet med sej att den själv är en sån där "bangare" läst detta och får sej ett ruskigt dåligt samvete!
Ha det piss, hej!

mommo
2012-02-11 @ 15:06:19

Klart lill stumpan ska till mommo har ju gjort mat m hemgjord choklad mousse nam nam ..Raww food skitgott

jessica

känner verkligen igen mig. Känns som att varenda gång man behöver barnvakt så är det alltid ngn som är sjuk eller så ska alla plötsligt ut och roa samtidigt. jag och min man bestämde oss för en tid sedan för att följa våra grannars råd och vände oss till en onlinethänst som de var väldigt nöjda med så vi provade samma sak!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0