Lite bättre än alla andra!

Japp det är jag faktiskt.
Och är det inte jag som är bäst så är det fanimej mitt ego. ;)

Över till mitt tekniska jag då..
Jodå nu har både jag och Catja film i våra iPad's. *Klappar vidare på min ömma axel* ;)

Åååh så gött det är att kleta av sej lite i ett härligt skrytinlägg. Höhöhö.
-Nä här skäms vi icke-

* * * * * * * * * * * * * * *

Nu sover mina små sniglar sen typ två timmar tillbaka. Tonni ligger i mammas säng. Trots att det är emot allt vad jag tycker egentligen.. Men har man 40 graders feber så vill mami ha lite koll.
Och man märker ju att han inte sover så gott.
Han gnäller till med jämna mellanrum, fast varje gång jag kollar in på honom så har han ju sovit ändå.
Men det är nog som sagt inte så att han ligger i någon go djupsömn.

Usch, mins liksom än idag drömmar som man drömde när man hade hög feber som liten.
Drömde nästan varje gång om galopperande hästar eller marscherande soldater typ. Gärna om en öken eller något liknande, eller att man jagades av värmen och hur man helt rabiat försökte fly ifrån den, men att man till sist inte orkade fly mer och istället drunknade i värmen och ljudet av detta "dunk, dunk, dunk"..
Idag fattar man ju att det var ens feberpuls som orsakade dessa "marschljud" och den höga tempen i kroppen som fick en att så när kunna i en dröm ta på en rent av jävligt obehaglig värme, men då.. när man låg där liten och ynklig så var det vidriga mardrömmar. :-/

Och nu ligger säkert min lille gosse och drömmer något liknande. :( och svettas och fryser och svettas och fryser lite till.
Hua!

Jag blir liksom än idag liten som satan när jag har feber.
Ringer mamma och tycker hon ska ta hand om mej. ;)
Jag är ett riktigt fan av den där reklamen med mannen som ligger över en skål med hett vatten och säger -Ni kvinnor snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det känns när en man (/Sanne!) är riktigt förkyld..

Haha. Den är så klockren asså!
Föda barn hade jag gärna gjort dagligen om jag fick. (bara jag slapp vara gravid)
Eller asså nä, jag vill ju inte ha fler små sniglar heller..
Förutom det då så hade jag som sagt gärna fött 1000 gånger till.
Men riktigt förkyld eller ha feber, nä då är jag inte fräck asså. ;)

Haha.
Ja det var det om detta. Nu ska jag göra mej klar för natten och sen ska jag krypa ner bredvid min lille sjukling.
God natt på er gott folk.

mami
2012-02-15 @ 09:10:05

Lille gubben , ja du var alltid väldigt ynklig som sjuk, darrig som en aladåb,, ha ha puss

Helena
2012-02-15 @ 10:41:59

Haha du va inte jättefräck när du födde barn heller ska påpekas, förutom när du hotade läkaren med att döda honom ;p Ge Tonni en krya på sig puss från gudmor!

Sanne
2012-02-15 @ 10:48:18
URL: http://ninna.blogg.se/

Haha. Nu ska ni inte vara såna. ;)

Och läkaren var faktiskt dum i huvudet!!

Tonni skickar en slemmig puss till er båda! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0