Abstinens!

Asså jag har ettproblem..
Det är antingen av eller på, svart eller vitt.
Varför missade jag bildlektionerna i skolan för..? Då kanske jag hade vetat att om man blandar svart och vitt så blir det grönt! ..och att man i den "gröna zonen" kunde ta det lite lugnt och plocka det bästa av båda delarna ur det svarta och ur det vita.
Är det nu jag får lov att skylla på min ADHD..?



Jag slutade blogga för att jag kände en sån stress hela tiden.
Bloggen var hela tiden i allt jag gjorde..
Känner också att detta har blivit en jävla tråkig vardagsblogg utan något som helst spännande innehåll.
-Idag vaknade jag, gick upp och sket, pluggade, fixade lunch, spydde på skolarbetet och på mina barn, sen lagade jag middag, kollade på tv, la mina barn och sen säger jag god natt..
Men asså, vem fan vill veta det då..?
..och varför ska alla veta det?!
 
MEN jag saknar fan att blogga!
Så om vi kan kompromissa lite här nu, så kanske det går ändå.
Lite onödig bajsfakta om mina ofantligt händelserika dagar, och kanske inte då 5 stycken tråkiga inlägg om dagen..




***********

Så vi binder väl helt enkelt ihop en liten update med detta på en gång..

Natten mellan Tisdag och Onsdag kände min lilla son att det var dags att sätta mami i arbete. Magsjuka (?) på besök!
Så halva natten gick åt åt att pyssla om min lilla ynkling och tvätta..
Onsdag gick över förväntan bra asså!
Lilleman kastade upp en gång på morgonen och sen inte nästa gång förrän runt två/tre igen, och sen har det varit lugnt.
Men eftersom jag inte visste om det var magsjuka (vilket jag faktiskt inte tror att det var) så gick ju lussefirandet på dagis åt helvete igår.. Dom som hade längtat så!
Men som tur är fanns det två orädda människor som tyckte att barnen skulle få lite luciafirande ändå. Så Majsan och Nicke kom hit.
Nicke fyllde förövrigt år igår också, så jag tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att käka lite middag.
Lusse- och födelsedagsmiddag helt enkelt!


Himla trevligt minsann!

Idag är det Fredag och Fredrik kommer hem från Boråset.
Och vad som händer idag har jag inte någon kolla på alls faktiskt.
Men med lite impulsivitet kan vi nog fixa till det också. ;)

Äh, tack och adjö!
Då hörs vi väl igen nu då..  ;)

 
Emma Lannebrink
2012-12-16 @ 13:33:14
URL: http://adhdochfoto.se

Oj, visste inte att du också har adhd. Hur länge har du vetat om det?
Klart du får skylla på den, adhdn försvårar våra liv något så otroligt.
kram

Svar: Fick min diagnos första gången när jag var 12 år, men gjorde om den 2010. Men jag är inte direkt hypersktiv, så egentligen har jag ADD. ;) Håller med om försvårningen.. Men tycker det är sjukt att det ens ska behöva vara en svårighet i dagen samhälle. Det är ju så sjukt många som har ADHD/ADD idag och ändå finns det så sjukt lite resurser och förståelse, osv.. Trots koncentrationsförmåga, impulsivitet och förmågan att hålla glöden för saker och ting kvar så är det ändå upp till "oss" att se till att vi platsar in i samhället. Det är ju lite sjukt att det ska vara så faktiskt.. ;)
Sanne Frydebo




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0