Ännu ett..

..smaskigt recept!
 
 
 
 
 
Sparrispaj med lufttorkad skinka
(Receptet är från viktväktarna, men eftersom det inte är några light/lätt produkter i så passar detta vem som än är sugen på en munorgasm) ;)
ProPoints® värde: 11
Portioner: 6
Förberedelsetid: 15 min
Tillagningstid: 35 min
Svårighetsgrad: Medel

Ingredienser
100 g Cottage Cheese naturell 4%
100 g Margarin flytande 80%
2 1/2 dl Vetemjöl
1/2 dl Grahamsmjöl
3 msk Basilika
150 g Sparris, 1 knippe grön
3 st Ägg
2 dl Kvarg 10%
1 msk Senap (fransk)
1 dl Lättmjölk 0,5%
150 g Lufttorkad skinka, ca 12 skivor (Jag tog faktiskt vanlig skinka)

Instruktioner
Blanda samman cottage cheese, margarin, mjöl och 2 msk hackad basilika. Tryck ut degen i en pajform ca 24 cm i diam. Koka sparrisen i lättsaltat vatten ca 2-3 min, låt rinna av och lägg i pajskalet. Blanda samman ägg, kvarg, senap och mjölk, krydda med salt och peppar. Häll det över sparrisen. Tillaga i ugn 200° ca 35 min. Lägg på rullad skinka coh garnera med basilika. Servera med sallad.
 
*****
 
Så här fräsch ser jag ut efter en hel dagi i sängen med migrän.
 
Och vad jag sysslar med på bilden..? 
-Jo jag sitter och filmar ut genom fönstret i hopp om att få med blixten, och så kom jag på hur dum jag måste se ut om någon skulle se mej så jag blev ju helt enkelt tvungen att ta en bild. ;)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0